Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Nå når jeg kjørte hjem fra dama (med de samme dekka) så kom der en piskelyd fra bakdekka etter en liten stund! Jeg ble skikkelig redd å stoppet bilen 1 mil hjemmefra og gikk hjem.

 

Var ikke tull dette her heller nei! :P

 

 

 

Bytta dyser i kveld og mappet. Nå går den godt til sperra på 7k! :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke tull dette her heller nei! :P

 

Pyse!

For ca 15 aa siden kjoerte vi tre stykker i en BMW M3 ned til Tyskland. Midtveis i Tyskland kom denne piskelyden ifra hjulbuene, saa da kjoerte eieren av bilen inn til en bensinstasjon, tok frem avbiteren og klippet dekkene reine for korde. Satte seg inn i passasjersete, og bad meg om aa kjoere. Kom med foelgenede kommentar: Naa er det ikke lov aa kjoere i mer en 200 km/t :cruising:

 

.... men vi kjoerte inn til foerste by og handlet nye dekk.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyse!

For ca 15 aa siden kjoerte vi tre stykker i en BMW M3 ned til Tyskland. Midtveis i Tyskland kom denne piskelyden ifra hjulbuene, saa da kjoerte eieren av bilen inn til en bensinstasjon, tok frem avbiteren og klippet dekkene reine for korde. Satte seg inn i passasjersete, og bad meg om aa kjoere. Kom med foelgenede kommentar: Naa er det ikke lov aa kjoere i mer en 200 km/t :cruising:

 

.... men vi kjoerte inn til foerste by og handlet nye dekk.

 

15 år siden! Hvor gammel er du? hehehehe

 

Klart jeg ikke stoppet! :P Trenger ikke avbitertang heller, er jo bare å spinne litt ekstra :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! elske lyden av en godt brukt servo me lite olje på om morran!

 

tenkt mer på å se hvordan den er montert, siden min åsså skal få! har dessverre ikke servo

 

Den er jo montert på samme måte som Originalt :D Den ligger under turboen så det er ikke lett å få tak i bilder da :P

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo montert på samme måte som Originalt :D Den ligger under turboen så det er ikke lett å få tak i bilder da :P

 

kan lur titte på nabon sin da! :D

tenkt bare å sjekke korr slangene ligger og hvilken str det er på dem :)

men venter fortsatt på film her! :)

Ford Pinto med 332cid stroker.

Ford Mustang med 408cid stroker.

Opel Omega A under ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og daaa begynte clutchen å slure ja.. :P originalclutch=dritt..

 

Så planen er da (siden jeg er blakk) å ta en av de v6 clutchene på 240mm jeg har liggende (den på omegan min nå er 215mm) for så å dreie ned ytterdiameteren ca. 15-20 mm. Det er iallefall plass til 10mm større lamell enn originalt.

 

Siden V6 clutchen er 25mm større på ytterdim. så er gjerne innerdim. større også. Når jeg får større innerdim så tåler clutchen mye mere, men problemet er da at det ikke vil vare serlig lenge siden jeg dreier av en del på lamellen. Men den tid den sorg! Er gira på å prøve, ikke koster det meg noe heller :)

 

Vil ta noen dager før jeg begynner :)

 

735058_10152455662720112_753781274_n_zps8a25f55e.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår