Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Smallt det ifra budeia!

 

Har kjørt Over 500km med turbo nå, og den går akkurat like godt som dag 1 enda! :D Bruker litt vann, men det er godt mulig den motoren alltid har gjort :)

 

Siden dette er en uåpnet motor med original toppakning snart så tenker jeg skal på Opel og bestille meg en calibra turbo toppakning :) (kan kjøre på mere trykk da, hehe :D )

 

 

Og kjølesystemet blir straks oppdatert med ny radiator og ekspansjonstank :) Fikk endelig dreiet ny toppholder til tanken og den sveiset jeg i dag. Var eeegentlig tenkt å montere dette i dag men så ville sofaen ha meg i stedet :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle montere denne hære tanken min i dag, å jauda, ble meget fornøyd jeg! :D

 

20130111_145553.jpg

 

 

IKKE IKKE IKKE bry dere om trykkrøra, nye skal lages! Tanken var helt tett og bruker når radiator fra Omega B med x20se (8v), rør og slanger derifra :) Den store viften skal byttes ut i en slim vifte, ikke at jeg trenger det da, men det vil se bedre ut :)

 

20130111_223955.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaaah! Det har vert noe solid unormal dekkslitasje på bakhjulene i det siste, noen som har råd? Har prøvd å bytte dekk men fortsatt sliter det mye! Hjulvinkler? Kanskje bremsene henger?

 

20130113_052447.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha :P Når du spinner så drivasklingene ryker, så er det jo normalt med litt dekk slitasje ;) hehe.. Brukte opp 2 par bakdekk på BMW 520 24v ved "normal" kjøring fram å tilbake på skolen og ut til kebab sjappa i lunsj'en :P Ræva var som regel dekka av hvit røyk, så det gikk fort litt dekk ;)

 

Hvis du mener at den sliter mye innerst, så hadde jeg samme problemet på Omega B'en min. Hadde den på hjulstillings kontroll på NAF og var normalt at den skulle ha såpass mye camber, men det gjorde at min slet sånn så på bilde ditt. Om Omega A skal ha like mye camber vett jeg ikke, men du får kjenne etter slakk og kanskje spandere en 4hjulskontroll. Det er ikke så mye mer å gjøre...

 

Edit: Ble litt mer "normal" slitasje på Omega'en når jeg overdrev litt med lufta i dekkene.. Hadde vel 38-40 psi eller no :P

Endret av ThomasEK

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg kjørte hjem fra dama (med de samme dekka) så kom der en piskelyd fra bakdekka etter en liten stund! Jeg ble skikkelig redd å stoppet bilen 1 mil hjemmefra og gikk hjem.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår