Gå til innhold

16vturbo: Omega A Turbo... ikke mobb

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Jeg føler det blir så rotete med en en tråd for tre biler så lager jeg en egen tråd for A Omegan min fordi det er denne som står i fokus nå.

 

Planene:

Få den igjennom eu:

Fikse litt eksos

Motorfusk:

Har en 20seh motor stående med 130hk, forskjellen fra den motoren å den jeg har nå er at det er grovere kam i seh motoren kontra 20se. Så jeg kommer til å flytte over toppen å hele opplegget der til se motoren som står i bilen nå. Da blir jeg forhåpentligvis kvitt fuskingen.

 

 

Litt innimellom kommer jeg til å lage meg en manifold til turbo på skolen å sanke turbodeler.

 

Bryr meg ikke så mye om hvor mange hester det blir, men mer holdbarhet.

 

 

Noen bilder. Fikk forresten bilen av en gammel kar.

 

20120103_102629.jpg

 

20120103_102744.jpg

 

På bilen har jeg montert bremser fra Omega B 2.5 V6 fremme, skivene der er 296mm.

 

20111221_174638.jpg

 

20111221_174936.jpg

 

20111221_191818.jpg

 

Nytt hjullager ble også montert

 

20111221_173449.jpg

 

Og felgene som skal på når det blir sommer.

 

20120126_205307.jpg

Endret av 16vturbo

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av toppen på kadettmotoren (20seh) og der var en ventilløfter knekt på samme sylinder som råden kom utav blokka. Da er garantert ventilen skeiv.

 

Men jeg kommer til å bruke kamdelen av toppen og bruke den toppen som står på omegan min nå.

 

Skal ha med toppen på skolen å overhale den også.

DSC03364-1.jpg

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var du ja :D Får håpe den blir bedre med en god polering når varmegradene kommer igjen :)

 

Interiøret er innrøkt av forrige eier.. :( Men var tenk å prøve med noen svarte omega B framstoler å se hvordan det passer.. men alt til sin tid! Veldig lite rust på bilen egentlig, pittelitt på kanaler og litt i hjulbuene under listene.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polering er greier ja :P ja, syns det begynner og bli tid for litt varmegrader. så de går an å komme skikkelig igang med ting.

ellers er det vell litt typisk med innrøyka gammel biler. litt synd egentli:/

Kle om de gamle setene, ikke bytt :P ellers anbefaler jeg deg å ta rusta så fort du kan :P

Skal følge med på denne tråden ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt ny toppakning i dag :D

 

Begynte å lage flens på skolen i dag, grovskjærte med en ganske ustø hand med plasmaen.

 

DSC03366.jpg

 

DSC03367.jpg

 

Ut å plukke av toppen på omegaen nå tenker jeg.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polering er greier ja :P ja, syns det begynner og bli tid for litt varmegrader. så de går an å komme skikkelig igang med ting.

ellers er det vell litt typisk med innrøyka gammel biler. litt synd egentli:/

Kle om de gamle setene, ikke bytt :P ellers anbefaler jeg deg å ta rusta så fort du kan :P

Skal følge med på denne tråden ja:)

Enten varmegrader eller ett skikkelig lokale... Men får bare bite det i seg.

 

Jeg har heldigvis sluttet å røyke å slikt så den kommer nok ikke til å bli røkt noe mere i! :D

 

understellet på førerstolen min er mongo, det vil ikke låse seg skikkelig... å omega B seter er veldig gode! og de er elektrisk justerbare :D

 

Rusta blir jo tatt selvfølgelig, men det viktigste først. Lag deg tråd du med nå da, så skal jeg følge med på din! hehe :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du flensen på en ferdig manifold, er noe lignende slikt jeg skal lage. Denne skrues inn i toppen på eksossiden og den lille flensen er til turboen om du skjønner :)

turbomanifold1.jpg

Er ingenting galt i å spør! :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten varmegrader eller ett skikkelig lokale... Men får bare bite det i seg.

 

Jeg har heldigvis sluttet å røyke å slikt så den kommer nok ikke til å bli røkt noe mere i! :D

 

understellet på førerstolen min er mongo, det vil ikke låse seg skikkelig... å omega B seter er veldig gode! og de er elektrisk justerbare :D

 

Rusta blir jo tatt selvfølgelig, men det viktigste først. Lag deg tråd du med nå da, så skal jeg følge med på din! hehe :D

 

helst skikkelig lokale :D

slutte å røyke er tull, klart'n må røyke, men ruta skal alltid være ned når man røyker :P

Ja, understellet på setene er mongo her også. irriterende. skal prøve å få tak på dele bil og få bytta det.

Men det går da fort og bytte til omega b stoler, og om du gjør det husk å ta bilder:)

 

og nå har jeg laga tråd: http://www.bilforumet.no/andre_forum/prosjektforum/288824-normannjs-prosjekt-opel-omega-a-2-0-fra-87-a.html litt dårlige bilder, men skal fixe på det en dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår