Gå til innhold

Skifte lyspære

Ranger emnet


Kpick

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man får skiftet hovedlyspære og parklyspære på en 02 mod sharan?

 

Det er på førersiden det er vanskeligst å få skiftet. Kan man ta ut hele lykten for å komme til og hvordan gjør man eventuelt dette. Kommer forsåvidt til pæren mellom batteriet å lykten, men parklyspæren er et stort problem.. Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkeno problem å bytte pærer.. For å bytte parklyspære på førersiden legger du rattet over helt til høyre, så titter du oppi i innerskjermen så ser du ei luke, derfra kommer du til parklys og blinklyspære. For å bytte på passasjersia legger du rattet helt over til venstre..

 

For å skifte nærlyspæra napper du bare opp dekslet bak lampa så kommer du greit til..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser at noen sier at det bare er til å løsne dekselet bak og deretter bytte hovedlyspærene. Skulle gjerne sett de gjøre det, for det er steike trangt. Jeg har ikke sjangs til å komme til. Synes det er lettere å løsne hele lykta.

Slik pleier jeg å gjøre det:

Kjøp et LANGT skrujern, f.eks hos biltema:

http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Skrutrekkere-og-Bits/Skrutrekker/Skrutrekker-med-boyelig-skaft-12519/

Løsne skruene som ligger et stykke nedi. Bruk gjerne lommelykt for å se skruene. Løsne også plastdekslene foran, da disse vil stå i veien når det skal løsnes. Vær forsiktig, da festene til plastendekslene kan lett knekke. Du trenger ikke nødvendigvis ta lykten helt ut, bare slik at du kommer til og kan bytte pæren. Du må muligens lirke lykten ut.

Og bytt gjerne begge lyspærene samtidig, både nærlys og fjernlys. For har en pære gått kan du være sikker på at de andre snart slutter å virke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest igår måtte jeg sette inn pærer på nytt for en kunde med Sharan som ikke hadde klart å sette de riktig i holderen. Tok med 2minutt, uten å demontere noe annet enn dekslene bak lyktene.

Så skjønner ikke helt hva som er så vanskelig, klarer jeg det med mine digre hender så bør alle klare det..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Senest igår måtte jeg sette inn pærer på nytt for en kunde med Sharan som ikke hadde klart å sette de riktig i holderen. Tok med 2minutt, uten å demontere noe annet enn dekslene bak lyktene.

Så skjønner ikke helt hva som er så vanskelig, klarer jeg det med mine digre hender så bør alle klare det..

 

var det Xenon pærer på nærlys da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår