Jump to content

Styreproblemer

Rate this topic

nnifgad
 Share

Recommended Posts

Meriva 1,6 2004 modell:

En gang i ca 80 km/h fart på fin vei ble styringen brått helt upresis, som om hjulene delvis levde sitt eget liv. Etter stopp og sjekk etter noe synlig virket alt normalt igjen.

Ca to måneder senere skjedde det samme på smal svingete vei, da med kona bak rattet. Hun mente hun så ESP lyset. Etter stopp var alt igjen normalt.

Noen med lignende opplevelser? Noen med ide om fix?

• 8 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Sina
      IMG_1811.MOV
    • By haneids
      Hei! kjøpte meg nylig en volkswagen passat cc 2009 1.8tsi. Har hatt litt problemer med at servo lampa begynner å blinke rødt og pipe når jeg skal starte bilen og bilen starter ikke. tar jeg da ut nøkkelen og prøver på nytt er lampa borte og bilen starter som normalt. Har hørt noe om nå rattstamme elektronikk som tydeligvis er et vanlig problem på passat? er vell elektrisk servo på denne? er jo ikke store problemet da det bare er å ta ut nøkkelen og prøve på nytt men er kanskje en Quick fix? noen ideer?
    • By Lydmann
      Hei
      Har problemer med ujevn styring på Peugeot 406 2,0 Hdi 2003 mod. Når jeg ratter til en av sidene så blir det vekselvis lett / tungt uansett om forhjul er løftet opp fra bakke eller ikke. Har byttet servo olje tannstang på bilen men problemet er der enda og jeg står fast 
      Noen som kan ha en anelse hva det er som er feil ? 
    • By Dinopippi
      Kona opplever ulyd/vibrasjon i rattet. Noen ganger. Har prøvd bilen men ikke merket noe. Oljenivå på servo er ok.
      Noen som har vært borti noe lignende ? 
      Forester 2005, km ca 200.000
    • By PyroR
      Hei, har nylig begynt å komme en ulyd fra servoen.  jo fortere man ratter jo mere ulyd, nesten ingenting vis man ratter sakte.  første jeg gjorde var å sjekke servonivået... trur jeg.( grånn kork som jeg ikke vet hva e til men va nu nesten på max) lyden minner litt om når man struper en hydrolikkventil men mere mekanisk. noen tips til ka det kan være? eller hvor evntuelt servoresservaet er?
      Biln er en Skoda Octavia 1,8T 2002 mod
      liten videosnutt av lyden. den lav lyden kommer ikke med
      https://drive.google.com/open?id=1PPOU7PTe_I7bvqfOnsT3wdrBsxJ85m67
      srry for fucka spårk men prøver på bokmål da folk klaga på dialket tidligere hahaha...
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy