Gå til innhold

Spøkelsesfeil! - Tidvis startproblem og kan stoppe mens kjører


Mittens

Anbefalte innlegg

Hjelp! jeg har en 1998 mod.180 C som holder på å drive meg til vanvidd. Den starter opp om morgenen som regel, men når jeg stopper den vil den ikke starte igjen. Det hender også at den stopper mens jeg kjører og vil da ikke starte igjen. Når den har stått en stund, alt fra 10 min til flere timer starter den igjen. Dette har den holdt på med i lang tid, men når jeg setter den inn på verksted oppfører den seg eksemplarisk og ingen ting synes på diagnose. De har hatt den i flere dager uten at noe skjer før jeg henter den igjen og kjører avgårde. Stopper den på butikken og det var det! Ingen ser ut til å ha noen ide om hva dette er så hvis noen her har noen tips blir jeg kjempeglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som om dynamoen lader for lite - men dette burde de vel funnet ut av på verkstedet...?

Har du et voltmeter (multimeter) anbefaler jeg deg å sjekke det. Hvis problemet er såpass at verkstedet ikke finner ut av det, er det vel å begynne å utelukke ting.

 

Hvordan høres det ut når bilen stopper mens du kjører?

Er det noen form for forvarsel som kommer før bilen dør?

Hvordan responderer bilen når du prøver å starte igjen?

Merket noe mindre motorkraft etter at problemet kom første gang?

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verksted har jeg nesten mistet troen på. Bilen gir ikke ifra seg noen lyder hverken når den stopper eller starter. Den bare dør og jeg kjenner det fordi servoen blir borte å det lyser i dashbordet. Ikke noe annet. Når jeg prøver å starte drar starteren rundt, men det tenner ikke. For meg så høres det ut som om bensinpumpen går, men dette er jeg usikker på da jeg ikke vet særlig mye om biler. Jeg tror motorkraften er noe dårligere etter at dette startet. Det er liksom ikke noe mønster i det hele og noen ganger kan den starte etter å ha hvilt i 10 min. andre ganger må det gå flere timer. Så har den plutselig flere dager hvor den er helt fin, så starter det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problem. selv om bensinpumpa gikk så leverte den LANGT i fra nok trykk! sjekk denne. samtidig sjekk og bensinpumpe releet! dette er kjente feil på disse. releet gir og samme type feil da det har en tendens til gå litt vel varmt. det står bak ved batteriet et sted

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Sjekk ut veivaksel eller kamakselføler du.

Ellers er disse bilene velsignet med ett ledningsnett som råtner fortere enn resten av bilen. Men det e rkanskje bra igjen på såpass ny som du har, tidlig til miden av 90-tallet var ekstreme.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Hjelp! jeg har en 1998 mod.180 C som holder på å drive meg til vanvidd. Den starter opp om morgenen som regel, men når jeg stopper den vil den ikke starte igjen. Det hender også at den stopper mens jeg kjører og vil da ikke starte igjen. Når den har stått en stund, alt fra 10 min til flere timer starter den igjen. Dette har den holdt på med i lang tid, men når jeg setter den inn på verksted oppfører den seg eksemplarisk og ingen ting synes på diagnose. De har hatt den i flere dager uten at noe skjer før jeg henter den igjen og kjører avgårde. Stopper den på butikken og det var det! Ingen ser ut til å ha noen ide om hva dette er så hvis noen her har noen tips blir jeg kjempeglad.

 

I min tid kjørte jeg en bil som hadde dette problemet.

Feilen var billig å fikse var en sikring som røk i tide og utide, så hva med å se om du har noen dårlige sikringer?

 

Har forøvrig opplevd det med flere biler men bare merzedesen hvor det forekom flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår