Gå til innhold

drifting oppsett???

Ranger emnet


JAN-OLAV

Anbefalte innlegg

ok :) Som sagt, bare lurte.. Drifting er dyrt, så bør sette opp et budsjett på hva du bruker hver sesong. Og se om du har penger til alt :)

 

Så ville jeg funnet en bil som er grei å finne deler til og brukt til drift av andre :) Hvorfor ikke snuse litt på nissan 200sx S13,S14,S15? Eller Toyota Supra (noen mener det er den beste driftebilen i verden)? Bmw E30 er lette biler å lære seg å drifte med.. ser mange som bruker de enda :)

 

Så er det bare å søke opp hva det går an å få tak i til den bilen du velger, og velge etter økonomien.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Oppsett på en Driftebil er faktisk veldig variabelt fra bil til bil. pga effekt og VEKT... og litt bane til bane. Men jeg anbefaler Virkelig ikke å kjøre for stivt, for du har da absolutt null kontroll på litt mindere og teknisk krevende baner som krever raske og kontrollerte sladder. Stive oppsett tar jævla med plass fordi du sklir for mye og mangler for mye grep når underlaget ikke er helt rett. Funker til show, men du detter av lasset med en gang du skal drifte...mostanderen din vil kjøre fra deg I SLADD og du taper poeng.

 

Gardermoen feks er en veldig Ujevn bane å drifte på (mye hull/dumper/ujavnheter på banen)... stive oppsett her snurer enkelt som faen, og mangler veldig mye feste kontra litt mykere oppsett.

Opplevde dette veldig når jeg drev å satte opp min bil... knallstive fjærer og knallstive dempere og fikk kontrasladder du aldri i verden klarte å forutse eller kontrollere. Skrudde øyeblikkelig dempera bak til 1/4 stivhet og bilen fløyt på en "sky" og ble SÅ mye mer forutsigbar.

 

Endte til slutt opp med litt mykere fjærer (ca 2 cm fleks med 90kg på bagasjelokket), 2/5 stive dempere bak, innsatser i subframe-foringene bak, ganske stiv framstilling (2-3mm fleks) med mye caster. maks Camber forran og NULL camber bak (alt på de orginale staga).

Bilen ble helt nydelig å kjøre, veeeeeldig forutsigbar og spiser hvertfal Rudskogen og Gardermoen til som godis :) Men jeg har en litt tung (1500kg) og LANG Toyota sedan med 2,5L Turbo 6'er. Sveisa diff (elsk!).

 

Anbefaler IKKE at du satser på å "kjøre" til og fra treff..... belastingen med drifting er ekstrem, og ting går jævla fort i stykker, Vegvesenet dreper deg om du kjører på veien med noe annet enn orginalt, og du vil rive av deg håret når du står der med defekt bil uten noen som kan hente deg.

Kjøp deg TREKKVOGN, ta BE lappen, kjøp deg Biltralle som er minst 2M brei (IKKE kjøp 180cm, totalt ubrukelige til driftebiler...erfaringsbasert bomkjøp).... ogsåååå kan du bygge driftebil å kjøre Lisens-løp etz :)

Ja, det koster flesk... trekkvogn og henger alene er lett 50-80 tusen for noe som er "brukbart" med grei plass og trekk-kapasitet... også kommer drifterbilen oppå det igjen + lisenser.

 

Koster å være kar, men faen så gøy det er :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår