Gå til innhold

Bilen oppfører seg plutselig som en kenguru, så dør den ut..?

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

Det er en 1997 modell A3 1,8 turbo som har gått 200.000 km. Plutselig begynte den å hoppe og rykke og nappe. Til slutt dødde den. Starter av og til og går normalt på tomgang før den plutselig dør igjen..

 

Er dette bensinpumpa som er gåen eller tenningsmodulen? Tipper det er bensinpumpa.. men kom gjerne med forslag eller erfaringer. takk

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpa kan du jo trykkteste om det er så :) Men det KAN jo å være noe så enkelt som kondens hvis du har hatt lite drivstoff på tanken , med tanke på temperetur svingningene som er nå om dagen.. Ellers så anbefaler jeg deg bare å ta en diagnose istedet for å handle dyre deler å bytte bare for å bytte ;) har vagcom om du befinner deg i nærheten av gjøvik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befinner meg i Ålesund området, så det blir et stykke å reise:) Men har hatt kontakt med noen kompiser som jobber ved Møller bil, og de TROR at det mest sannsynlig er pumpa, kan evt være tenningsmodulen.. men det er sant det du sier, dumt å bytte for å bytte.. får heldigvis delene for innkjøpspris, så blir ikke ruinert av den grunn:) Slik den oppfører seg så kan det også minne om kondens ja, den starter av og til, og går helt fint på tomgang, helt til jeg gir den turtall, da dør den ut

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi ! jeg og geografi.. hehe :P hvis du har bekjentskaper på møller så gjør du jo selvsagt det som er billigst, diagnose :) finner di ikke noe der så ville jeg målt trykket til pumpa for å få det avklart om den i det hele tatt er defekt før jeg hadde byttet den. prøv også ei flaske med kondensfjerner , da har du hvertfall prøvd:) Du kan jo også sende en pm til quattro73 å høre hva han tror :) Ellers så har det jo vært mye kødd med startsperre , lambda , luftmengdemåler osv på disse bilene.

Endret av Skagers90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den går fint på tomgang, tror jeg ikke det er pumpa. Da ville du nok hatt problemer hele tiden. Har mer tro på at det er MAF (luftmengdemåler). Napp den ut, og se om den da går bedre. Om den gir feil målinger, tror motoren at den får mer eller mindre luft enn den faktisk gjør, og pøser da på med bensin, eller holder tilbake. Kan uten problemer få bilen til å kveles, om den leverer for mye eller for lite bensin. Kan også være Lamda. MAF er likevel så enkelt å teste, at det ville jeg begynt med.

 

Lykke til.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår