Gå til innhold

Skal kansje kjøpe Chrysler Neon neste uke! Hva bør jeg skjekke?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Chrysler Neon (1995_1999) Bruktbil - broom.no

Du kan lese litt der, har lite erfaring med bilen, men gammel chrysler er ikke akkurat noe jeg ville turt og legge pengene i. Du kan være heldig, eller det kan bli en bil men mye dyrt trøbbel, som for eksempel defekt toppakning, rust på bremserør osv.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrysler Neon (1995_1999) Bruktbil - broom.no

Du kan lese litt der, har lite erfaring med bilen, men gammel chrysler er ikke akkurat noe jeg ville turt og legge pengene i. Du kan være heldig, eller det kan bli en bil men mye dyrt trøbbel, som for eksempel defekt toppakning, rust på bremserør osv.

 

Takk for fort svar! :pray

Har lest over "ALT" om denne bilen, og jeg finner masse negativt med de gamle Chrysler Stratus og Chrysler Voyager. Men finner ikke noe spessielt negativt om Chrysler Neon 2003. Så etter det jeg har "googlet" så syntes jeg det ser veldig bra ut.

Denne bilen er også manuellt gir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt Chrysler og skal heller aldri ha, men kjenner to som har hatt Neon og skulle aldri ha en Neon igjen, eller Chrysler for den del. Mye problemer med litt av hvert, men for all del, de kan ha lagd biler som fungerer også ;)

Er dog enig med opelduude, legg pengene i noe litt mer "trygt".

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke 2003mod gamle neon heller da.. men mora mi har en 2002 mod, bare byttet slitedeler.. Hun sier det er den beste bilen hun har hatt! ;)

Kan jo ikke høre på de som ikke har hatt eller har neon :L Var bare 95-96mod neon som hadde store feil..!

Har en neon selv, men er 97mod d da ;)

Har snakket med flere på bilforumet som er fornøyd med neon, men igjen, gamle typen..

Endret av Sorvik94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier av 2 stk Chrysler Stratus,1995 mod 2,0 og 2,5 som jeg kun har skiftet slitasjedeler på. Stratus er lette å skru på mekanisk. Gamle Neon har samme motor som 2 literen til stratus. Når det gjelder toppakning så var det et problem,er ikke det lenger nå. Og når det gjelder rust på bremserør så er det noe du kan finne på de fleste biler.

 

Jeg kan trygt anbefale deg å kjøpe Chrysler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne 1.6 er en motor som ble utviklet av Chryser/Bmv /Rover . Den finnes også i Mini-cooper. Den har et bra rykte.

 

Det dumme er at det kan være noe vanskelig å finne deler på amerikanske nettsteder siden motoren er halvt europeisk.

Jeg har 4 Chrysler fra 1983-95. Elsker dem like høyt alle-deriblandt en Neon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull, Automaten er jo de som har hatt dårligst rykte på seg..

 

Kjøp manuell og ta ellers en vanlig rutinesjekk på bilen. Tror ikke det er så mange "kjente" plasser 2001- neon ruster på, sjekk hjulbuer, kanal, dempertårn og ellers under dører og bakluke..

 

SIER DET NOK EN GANG::::: AMERIKANSKE BILER= ENTEN SÅ VIRKER DE PERFEKT IFRA DAG 1. Å TIL DU IKKE VIL HA DEN MER... ELLER SÅ ER DET BARE TULL HELE TIDEN OG INGENTING VIRKER!! (Sjeldent sett noen mellomting når det gjelder Amerikansk/europeiske biler :) )

 

Edit: åja, har selv eid et par Amerikansk/europeiske biler... Stemmer det utsagnet der :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D var jo en 2L 2 generasjonsneon tilsalgs i Norge for ei stund sia.. Salgstråden hans ligger vell på bilforumet ;)

EDIT: http://www.bilforumet.no/kjop-og-salg/biler-til-salgs/249805-selges-chrysler-neon-le-2-0l-2001-mod.html

Endret av Sorvik94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår