Gå til innhold

Roll bar i noe annet enn chrome

Ranger emnet


mc_herreington

Anbefalte innlegg

Hei. Bestilte nettopp en Amarok hos Møller Trondheim. Prøvde bilen i 2 dager og var kjempefornøyd med det meste. Det jeg ikke likte var dekselet til planet. Det som var montert på demobilen var plastdekselet Møller selger med litt kortere roll bars som er montert på.

 

Kunne tenkt meg roll bars i noe annet enn chrome ( alu eller matt sort ) med mulighet til å montere deksel over plattformen.

 

Her er specsen på amaroken :

 

Highline sandbeige med innkoblbar 4trekk

Std vinter (17) og std sommer (18). Blir sikkert byttet ut etterhvert.

Full beskyttelse under

Cobra alu flate stigtrinn

Webasto

Skinn

Navi 315

Ryggesensor

Hengerfeste.

 

Som dere ser er det bare alu stigtrinnet som er bestilt på eksteriøret.

 

Skal bygge bilen litt røff, er ikke veldig glad i alt chromet.

 

Gode råd taes i mot med takk :)

Endret av mc_herreington
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller kan levere sort stylingbøyle kombinert med lakkert plandeksel, eller kun stylingbøylen i sort. (Begge disse er fra Volkswagen Zubehör)

Hvis du skal kjøre med boggihenger må du sørge for å få det lave hengerfestet, ellers så henger som regel framhjula på hengeren i lufta.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått den enda, skal bli levert til uka. Skal være montert Webasto ja.

Skal gi beskjed om at de må sjekke hengerfestet.

Så på de tyske hjemmesidene den sorte, takk for tipset. Fikk beskjed fra Møller at de bare hadde chrome.

Vet ikke om jeg vil sette på en bøyle jeg har funnet deskel som jeg er sikker på passer til. Har sett litt på roll and lock dekselet, noen som har erfaringer der ?

Endret av mc_herreington
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått den enda, skal bli levert til uka. Skal være montert Webasto ja.

Skal gi beskjed om at de må sjekke hengerfestet.

Så på de tyske hjemmesidene den sorte, takk for tipset. Fikk beskjed fra Møller at de bare hadde chrome.

Vet ikke om jeg vil sette på en bøyle jeg har funnet deskel som jeg er sikker på passer til. Har sett litt på roll and lock dekselet, noen som har erfaringer der ?

 

http://www.pegasus4x4.com/

 

her har de mye tøft

Jeg har "top-up" lokket på min, da kan du ha høyere ting enn med et vanlig lokk,

men med roll and lock er jo plassen ubegrenset i høyden :happyhappy:

 

Jeg har det lave hengerfeste, men bytter gjerne i det høye, hvis det er det du har fått

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svar.

 

Møller fortalte meg nå at den sorte veltebøylen ikke er å skaffe lenger, tatt ut av sortimentet.

Har alu stigtrinn og kunne gjerne tenkt meg noe annet enn chrome, men virker som det blir vanskelig.

 

Hvordan fungerer ( kvalitet ) top up lokket fra Pegasus ? Demobila jeg lånte hadde et lignende fra Møller, det blåste i stykker når jeg åpnet det i lett storm og skrapte opp bila, er ikke interessert i det akkurat :) Kjøpte du det fra Pegasus nettside ?

 

Roll n Lock ser ganske stødig og solid ut, men har jo bare sett det på nett.

 

Bila er til klargjøring på Bekkelaget nå, så har en dag eller to til å bestemme meg hva som skal monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaliteten er bra på lokket, men få det montert av noen som har montert dette før (sinnsykt mye justeringsmuligheter)

bøyla som fulgte med er det ikke bra kvalitet på. Moss pickup har dette lokket uten bøyle, hvor du monterer den "originale" fra vw istedefor

Den som fulgte med fra taiwan er ikke beregnet for salta veier, så den ruster (polerer hver 14. dag)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30849206

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske stiv pris for pakken da, 23 000,- for lokket og 9000,- for bøyla :) Er i tillegg litt skeptisk til de harde lokkene ut ifra erfaringern med demobilen.

 

Sjekket roll n lock med bøyle fra UK , http://www.upcountry4x4.co.uk/ . Koster 1250 pund eksl. frakt, toll og mva.

Aner ikke kvalitet på dette, hadde håpet noen på forumet viste noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si at jeg har hatt godt over førerkortgrensa med pegasuslokket i åpen posisjon (godkjent for 80 km/t i åpen posisjon) og det står støtt og fint, så jeg tror nok ikke det ville vært noen fare for at det blåste av i litt vind ;)

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svar.

 

Møller fortalte meg nå at den sorte veltebøylen ikke er å skaffe lenger, tatt ut av sortimentet.

Har alu stigtrinn og kunne gjerne tenkt meg noe annet enn chrome, men virker som det blir vanskelig.

 

Hvordan fungerer ( kvalitet ) top up lokket fra Pegasus ? Demobila jeg lånte hadde et lignende fra Møller, det blåste i stykker når jeg åpnet det i lett storm og skrapte opp bila, er ikke interessert i det akkurat :) Kjøpte du det fra Pegasus nettside ?

 

Roll n Lock ser ganske stødig og solid ut, men har jo bare sett det på nett.

 

Bila er til klargjøring på Bekkelaget nå, så har en dag eller to til å bestemme meg hva som skal monteres.

 

Da tar dem feil. Delenummeret på den sorte bøylen er 2H0 071 000 B NP1, og den er på lager...

Alu stigtrinn har delenummer 2H0 071 691 B og de er også på lager.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket igjen med Møller om den sorte bøylen, de ringte bekkelaget og fikk bekreftet at bøylen ikke kan bestilles lenger.

 

Kjøpte derfor roll n lock trekk med bøyle fra UK for 1400 pund, ikke ille. Spent på kvaliteten.

 

Hei. Gidder du sende meg en PM med hvem du snakket med?

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår