Gå til innhold

Litt om RCD 300 - VW Passat 07 Highline

Ranger emnet


hyys84

Anbefalte innlegg

OK. Da begynner jeg å bli smålei.

 

Jeg har nappet ut alt sammen. Tok av jordingen i batteriet og satt det inn igjen. Da viste ikke "NO CDC" lenger. Startet på nytt med flere forskjellige fremgangsmåter. Først jording. Så den hvite kontakten. Jeg gjorde det med og uten tenning. Fremdeles "NO CDC" når den er koblet til.

 

Jeg har målt motstanden i kabelen. Den ser bra ut. Jeg har målt motstanden på jordingspunktene. De ser bra ut alle sammen.

 

Legger ved noen bilder for å vise hva jeg har drevet med i dag.

 

Det siste jeg gjorde nå var å sette inn kabelen og sette hele uniten i sammen igjen. NO CDC. Koblet ut batteriet og inn igjen, og da forsvant NO CDC. Jeg kommer ingen vei med denne kabelen heller.

 

 

1091750.jpeg

 

1091751.jpeg

 

1091752.jpeg

 

1091753.jpeg

 

1091754.jpeg

 

 

 

Transmedia: Har du noen andre forslag? Visst ikke må jeg nok sende kabelen i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Drev og skummet gjennom tyske fora etter andre med samme feil igår... endel har naturlig nok hatt samme trøbbel som du hadde først, med at de hadde fått kjøpt AUX-overgangen som ikke er for RCD-300... men av de som har kjøpt CD-skifteremulatoren har jeg ikke funnet noen ennå som har ditt problem slik det er nå. Alle sier jording av brun kabel på en skrue bakpå spilleren, plugg inn hvit kontakt og så er det bare å trykke på CD-knappen... men jeg skal lese litt mer etterpå, og fokusere på den med sølvknapper, var en viss forskjell på dem kontra svartknapper-spillerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til et firma som driver å selger slike. Her er det jeg skrev:

 

Message: Hi,

 

I earthed the brown earth cable, and plugged in the white cable in the back. When i turn on the unit, it says "NO CDC" and jumps back to playing the CD. Have done this many times, i have even done it with the battery unplugged.

 

Is there any workarounds for this? The RCD 300 is with silver buttons and the car is a VW Passat 07.

 

Thanks in advance for your answer.

 

Jeg fikk dette svaret:

 

Hi,

Thak you for your message, make sure the plug is plugged properly in the back of the radio and the black wire is connected to the ground.

There are no other troubleshooting steps. If still doesn't work please send it for testing and if found faulty IT will be replaced.

Also a refund option is available if requested.

Regards,

 

Altså, det finnes ingen andre måter og gjøre det på, og det kan være noe galt med kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia:

 

Jeg har prøvd å kontakte deg pr mail noen dager nå uten å få svar, så jeg prøver her.

 

Jeg sendte kabelen i retur i går, men jeg mottok ikke noe ny kabel i dag? Er denne sendt?

 

Og når jeg får den, hvordan skal jeg koble den til? Skal jeg gjøre det ved å koble ut batteriet fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å kontakte deg pr mail noen dager nå uten å få svar, så jeg prøver her.

"Noen dager" ja... tror du må få deg en kalender... ;) Du fikk svar på søndagens mail natt til mandag, med bekreftelse på at ny ville bli sendt på mandag da, og det er gjort. Returen ble mottatt idag, så da er vi ajour.

 

Koble til som du har gjort hittil, intet feil der. Fest jordingskabelen fra interface'et først bare, så er dén feilkilden utelukket ihvertfall. Å koble ut batteriet skal ikke være nødvendig, men om du vil så skader det jo ikke...

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant på et polsk forum omsider noe; MIX-funksjonen må være avslått på RCD300...

 

Jeg har prøvd både med og uten MIX-knappen på.

 

Jeg fikk ikke kabelen igår, så dersom du sendte den på mandag-burde den hvertfall være i postkassen i dag.

 

Jeg gjør følgende:

 

1. Kobler av og på batteriet. På den måten nullstiller jeg NO CDC som fremdeles vises når jeg trykker på CD to ganger siden jeg ikke har gjort dette etter jeg koblet ut forrige gang.

 

2. Slår av uniten. Skrur jordingskabelen fast i uniten i en random skrue på baksiden av uniten. Trykker den hvite kabelen i det hullet som passer på baksiden (jeg fikk den bare til å passe i et hull, men det var et annet nesten helt likt-men speilvendt i forhold til sporene på kabelen).

 

3. Trykker på anlegget og trykker to ganger på CD knappen. Kapish?

 

Har det noe å si om jeg har en avspillingskilde på for at TR:01 skal vises istede for NO CDC?

 

Jeg skal komme med en tilbakemelding på om det funker eller ikke. Dersom det ikke funker, tror jeg du får kabelen i retur igjen- så kjøper jeg meg heller en ny unit med AUX inngang på. Så du kan nå ha det i bakhodet, altså et rivende godt tilbud på en spiller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår