Gå til innhold

DIY - Hvordan bytte resirkventil 1.8T

Ranger emnet


stene

Anbefalte innlegg

Hei! Har du hørt at du bør bytte resirkventil ved chipping av din turbomotor?

Da har du hørt riktig! :m'm:

Hvordan skifte resirkventil sa du?

Jo, slik:

Kjøp deg en! TS-Racing ca 1000kr! evt. qwt.no, eller som meg EBAY :)

Først skal du vite hva du begir deg ut på!

 

1res.jpg

 

Du trenger avbitertang:

avbiter.jpg

 

OG 7mm slangetrekker\Skrujern

OBS: Bildene er tatt med nye slangeklemmer!

 

Så er det bare å begynne!

Start med:

2res.jpg

 

3res.jpg

 

4res.jpg

 

5res.jpg

 

6res.jpg

 

7res.jpg

 

Skift til en slik ventil:

8res.jpg

 

Skru alt sammen igjenn!

Enkelt som bare det!

Endret av Quattro73

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bytte resirkelventil sågår det bra? bytte du til dumpventil, ikke så bra?

 

Dumpventilen slipper ut luft som allerede har blitt målt opp av LMM, og da blir bensin/luft blandingen i sylinderen for rik og det begynner å sote på katalysatoren. Og til slutt vil katalysatoren gå tett.. Derimot erstatter du katalysatoren med et 3" rør er du kvitt det problemet :)

Men bensin forbruket vil gå litt opp og det kan hende du får feilmelding i dashbordet.

Endret av Tubilkz

- 08 BMW E60 520D Full M5 kit fra fabrikk (Livia)

- 04 Opel Speedster 2.2 Supercharger 850kg/230hk

x 05 Ducati 999s
x 2003 Audi A4 1.8TQ S-line Justice
x 2006 Kawasaki ZX6R Ninja
x 1991 Honda CBR 400 RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpventilen slipper ut luft som allerede har blitt målt opp av LMM, og da blir bensin/luft blandingen i sylinderen for rik og det begynner å sote på katalysatoren. Og til slutt vil katalysatoren gå tett.. Derimot erstatter du katalysatoren med et 3" rør er du kvitt det problemet :)

Men bensin forbruket vil gå litt opp og det kan hende du får feilmelding i dashbordet.

 

Å bilen vil gå dårligre fordi dumpventilen slipper ut trykket fra turbon?

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk møller! Har selv sett på en slik. Chippet over 1 år uten noen videre problemer.

Svaret er at du kan chippe så mye du ønsker, kommer ann på kjøringen din i ettertid om resten av komponentene vil holde!

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: "Har selv sett på en slik"

Var å så på en når jeg skulle kjøpe meg bil for noen år siden.

Kan legge til at jeg ikke syntes den gikk så godt som annonsen sa, altså rundt 200hk.

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår