Gå til innhold

Yddis: Mazda B2000 - Complete Overhaul

Ranger emnet


Yddis

Anbefalte innlegg

Ferdig ramme :) 2 strøk poulytheurane topcoat med "French Grey". Nå gjenstår å sprøyte innvendig i rammen med hjemmemiks av diesel og gammel motorolje. Velkjent, billig og kurant guffe :)

 

Gammel motorolje inneholder en del stoff som ikke gjør noe særlig godt innvendig.

Gå da heller for Owatrol olje der.Den er penetrerende og gå inn i alle kriker og kroker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, jeg ser det folk som følger med. Har vært stille med tilbakemeldinger i det siste. Vel, jeg ligger et hakk foran, for rammen er ferdig innvendig med 2 strøk Owatrol (har ikke vært for blink med bilder av alt... ) :) Alle komponeter som rør, clips, bærebroer, skruer, ditt og datt, er grunnet med 2 strøk Owatrol før de blir påført 40/60 miks med owatrol/bengalakk. Nå er det dieseltynnet traktorolje som skal i. Det er nok endel stoffer i oljen som kan være skadelige, men denne miksen har vært utprøved i mange år og jeg tar en sjanse på at "de gamle hundene" har rett :) Diesel er penetrerende og fuktavstøtende, samt den tærer ikke på Owatrol. Oljen er mer som bindemiddel.

1973 Citroen 2CV
1977 Simca 1308GT

1984 Datsun 720 single cab, long bed
1987 Mazda B2000

1987 Mazda B2600

1989 Citroen CX 25 GTi
1991 Citroen XM 2,1 aut
1996 Peugeot 306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jaja, har endelig fått svar fra BT; Ingen problemer med å bytte ramme, men greiene må vises sånn og slik først. JAMMEN I HELVETE DA MENNESKER!!!!! JEG SAMLER DA IKKE PÅ SKROT I OVER ET HALVT ÅR!!!! Så nå blir det oppbygging av "hel ved" på delebilen, så får den bare vere en bakhjulstrekker.... Får vente på no feriepenger så det kan snopes inn foringer og diverse til forhjulsstilling

 

God sommer! :_)

1973 Citroen 2CV
1977 Simca 1308GT

1984 Datsun 720 single cab, long bed
1987 Mazda B2000

1987 Mazda B2600

1989 Citroen CX 25 GTi
1991 Citroen XM 2,1 aut
1996 Peugeot 306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår