Gå til innhold

hjelp, ulyd under kjøring

Ranger emnet


linda31

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si noe om hva det kan være? Har de siste par ukene hørt en økende ulyd, virker som det kommer fra motorrommet, trodde det var lokket til vindusspylertanken som lagde lyden , fordi den var løs, men det var det ikke...

Det er en slags jevn lav bankelyd, høres ikke når bilen går på tomgang, ei heller noe ulyder ved bremsing, svinging, ikke eksosanlegget, og ikke clutch heller. Høres best når jeg triller i nedover bakke, og intervallet med dunkelydene øker jo fortere bilen triller..... Litt vanskelig å beskrive lyden :) men lyden minner veldig mye om den lyden eikene lagde på sykkelen når vi satte på en "skvettlapp" på eikene ..,.

Håper noen kanskje vet hva det kan være? hadde nettopp bilen på Eu kontroll, og det passer veldig dårlig med enda en dyr reparasjon.... Har en Huyndai Getz....

 

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kommer ikke lyden når motor er på tomgang eller om den ruses? Dersom lyden kun kommer under kjøring så kommer den ikke fra motoren. Sjekk da drivaksler og drivknutemansjetter, sjekk også at det ikke er noe i hjulbuen som tar borti felg/dekk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du triller nedover bakken og har litt fart,hvis du da starter å bremse forsvinner lyden da? Ta også å sjekk at alle hjulmuttre/bolter er faste.

 

Lyden er der selvom jeg bremser, ingen ulyd fra bremsene, jo saktere jeg triller, jo saktere blir lyden.... tror ikke det kommer fra motoren , den høres fin og jevn ut både under kjøring og på tomgang.

Kan sjekke mutterne på dekkene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Personølig mener jeg SnapDrive suger lut, men det er basert utelukklende på egen erfaring med ETT SnapDrive-verksted (jada, jeg skjærer alle over en kam)... Men nå fikk jeg EU-godkjent bilen min i okltober, nå har jeg lagerromling bak... SÅ det at det bråker i hjullager nå betyr ikke at dette var dårlig da du kontrollerte bilen.

 

Ut fra det du beskriver høres det ut som ett hjullager som "skaper seg"... Bare trille innom ett verksted og høre med dem... Vil du ha det gjort billig (eller iallfall billigere) så sjekk hva bilverkstedet som ligger ved Brødrene London på Brobekk skal ha for jobben... Har ikke tlfnummer dit, men det drives visstnok av Prepple Houmb. (Dagens reklame)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår