Gå til innhold

Mulighet for og få lastebillappen, hvilke jobber kan jeg søke?

Ranger emnet


Porschen

Anbefalte innlegg

Heisann! Får muligheten til og ta CE lappen igjennom forsvaret, men for at de skal gidde og bruke penger på meg til dette, trenger de en attest på at jeg kan få arbeid der jeg kommer til

Og bruke lappen etter endt tjeneste. Har kjempelyst til og jobbe med noe innen lastebilkjøring, men hvem skal jeg kontakte? Hvem ansetter 20 åringer som har hatt lastebillapp i et år

I oslo området? Og er det mulig og få et papir på at man er garantert jobb etter fullført tjeneste?

 

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med CE så kan du kjøre alt fra Traktor til Dumper til 25,25 meters vogntog.

Du trenger faktisk CE for å kjøre de største traktorene med henger.

 

Det letteste å få jobb med er vel kanskje søppelbil eller tipp, og distrubisjon.

 

Selv tok jeg jobb i ett firma som hadde litt gjennomtrekk, dårlig betaling og dårlig rykte.

Det kom jeg generelt godt ut av, ryktet var oppskrytt, verdens mest allrighte sjef, betalinga var dårlig og det opplyste sjefen meg om før jeg begynte, gjennomtrekken kom vel av folk som trodde de kunne få mye bedre uten videre.

 

Hoppa rett i en tippsemi å kjørte asfalt uka etter oppkjøring på CE, ringte "sjefen" første gang 1 time etter oppkjøring, neste mandag var jeg i full drift.

 

Mitt tips er å snakke med noen i anleggsbransjen, de har ofte bruk for folk til både tippbil, traktor og dumper.

Det er vel slike steder du har størst sjans for å få jobb ett år i forveien.

 

Husk at det ikke er noen selvfølge at blålappen er gyldig i det sivile, og at det er visse aldersbegrensinger med C.

 

Mitt tips i dette tilfellet er å kontakte firmaer med litt gjennomtrekk ellers, de vet de trenger nye folk jevnlig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne blålappen er nok ikke sakens kjerne i dette tilfellet - gjennom Forsvarets voksenopplæring ( "fokus" ) får man støtte opp til 80% av det sivil lastebillapp koster ute i det fri... Men er jo litt imponert over at det i dette tilfellet også er snakk om CE-biten og ikke bare C :)

Cluet er som TS skriver at hvis man kan dokumentere jobbmulighet etter endt førstegangstjeneste hvis man har lastebillappen, så får man denne dekningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Med CE så kan du kjøre alt fra Traktor til Dumper til 25,25 meters vogntog.

Du trenger faktisk CE for å kjøre de største traktorene med henger.

 

Det letteste å få jobb med er vel kanskje søppelbil eller tipp, og distrubisjon.

 

Selv tok jeg jobb i ett firma som hadde litt gjennomtrekk, dårlig betaling og dårlig rykte.

Det kom jeg generelt godt ut av, ryktet var oppskrytt, verdens mest allrighte sjef, betalinga var dårlig og det opplyste sjefen meg om før jeg begynte, gjennomtrekken kom vel av folk som trodde de kunne få mye bedre uten videre.

 

Hoppa rett i en tippsemi å kjørte asfalt uka etter oppkjøring på CE, ringte "sjefen" første gang 1 time etter oppkjøring, neste mandag var jeg i full drift.

 

Mitt tips er å snakke med noen i anleggsbransjen, de har ofte bruk for folk til både tippbil, traktor og dumper.

Det er vel slike steder du har størst sjans for å få jobb ett år i forveien.

 

Husk at det ikke er noen selvfølge at blålappen er gyldig i det sivile, og at det er visse aldersbegrensinger med C.

 

Mitt tips i dette tilfellet er å kontakte firmaer med litt gjennomtrekk ellers, de vet de trenger nye folk jevnlig.

 

man tar ikke vogntoglappen for å kjøre traktor. man kan kjøre så stor traktor man vil på traktorlappen etter man er 21 år eller har 2 års erfaring ,med eller uten henger. men selfølgelig,går traktoren fortere enn 40kmt følger man tillatt totalvekt "regelen". Traktor kjører man når man er 16 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår