Gå til innhold

overskridelse av årlig kjørelengde

Ranger emnet


MiniKris

Anbefalte innlegg

hei!

 

lurte bare på kjapt om hvordan det er med overskridelse av årlig kjørelengde,

vis person A som har kjørt over kjørelengde, og kommer i en ulykke der han ikke har noe skyld i, og uten personskade dvs vis det er person B som er skyld i ulykken, vil da person A få avkortet erstatningen fra person B sitt forsikringselskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på det samme siden jeg var bil B i en slik ulykke, da jeg dro rett i baken på en taxi, men til de som skulle se på hvor mye skadene kom på sa at det aller verste de hadde sett var 35% og da hadde de kjørt SKIKKELIG mye over! :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, hmm, er veldig intr om noen vet svaret, jeg er person A, jeg har kjørt en god del over og var i en ulykke i går der person B, brøt vikeplikten -_-'

 

Du har ikke holdt avtalen din med forsikringsselskapet ditt ved at du har kjørt lenger enn avtalt. Sannsynligheten er stor for redusert erstatningsbeløp. Siden du ikke har skyld i ulykken kan nok forsikringsselskapet bruke andre tiltak overfor deg. Hvert tilfelle vil nok bli vurdert individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X kjerringa mi kræsje bilen vår to ganger, km stand var over begge gangene.. Ble aldri nevnt noe angående det og begge biler ble fikset uten noe mer mas.

 

Når jeg tegnet ny forsikring hos gjensidige på ny bil spurte dem meg aldri om km stand..

Så, litt forskjellig praksis trur jeg

 

Du tegnet ny forsikring uten at du ble bedt om å oppgi km stand? Gjensidige? Nei dette tror jeg faktisk ingenting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på bildet og få på deg brilla... Det står tydelig svart på hvitt at jeg ikke har opplyst km standen på bilen min når jeg forsikret den!

 

Ehhh... Nå har ikke jeg briller men står det ikke: "kilometerstand er 1km pr. 15.09.2011" "kilometerstand må ikke overstige 12001 fram til 15.09.2012." jeg vil nå påstå at 1km er en km stand, men det er vel kanskje bare meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg...

Så du mener at min 1999 modell Astra ble førstegangsregistrert og tatt ut av butikken når denne forsikringen startet? Hele saken kjener her er at jeg ikke ble bedt om og oppgi kmstand på bil når jeg forsikret bilen.. Derfor startet den på 1km. Hvis jeg da smeller har dem ingenting og forholde seg til.

 

Er du med????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg...

Så du mener at min 1999 modell Astra ble førstegangsregistrert og tatt ut av butikken når denne forsikringen startet? Hele saken kjener her er at jeg ikke ble bedt om og oppgi kmstand på bil når jeg forsikret bilen.. Derfor startet den på 1km. Hvis jeg da smeller har dem ingenting og forholde seg til.

 

Er du med????

 

"Sjekk at alt stemmer

Forsikringsbeviset er en bekreftelse på avtalen som er inngått, og prisen på forsikringen er beregnet ut fra opplysningene

som er gitt oss. Teksten i dette dokumentet er skreddersydd dine forsikringer. Er noe uklart, utelatt eller feil, meld fra til oss så

fort som mulig." Dette er tatt fra min " Generell informasjon om forsikringsavtalen" fra Gjensidige, regner med at du har det samme. Jeg vet ikke noe særlig om hvordan det juridiske er rundt dette, med tanke på om gjensidige kan krave noe regress av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår