Gå til innhold

Høyt bensinforbruk på ibiza

Ranger emnet


Ldesign

Anbefalte innlegg

Heisann. Han en ibiza 95 modell som jeg er veldig fornøyd med. Bilen starter alltid og går som ei kule. Men den bruker noe helt villt med drivstoff. Når tanken er tom og jeg fyller for 200 kr så kan jeg kjøre i maks 2 dager. Da kjører jeg til jobb (6km) til butikken (2km) og kun smått.

På de andre bilene mine så holder 200 kr minst 1 uke.

Er det noen som har tips til hva dette kan være? Noe jeg kan sjekke selv osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin for 200 varer i 2 dager forteller oss meget lite ;)

 

Om du kjører tur/retur jobb og tur/retur butikken hver dag i to dager vil det bety 6+6+2+2 km = 16 km. Legger til det du kaller smått og runder av til 20 km. For 200,- får du ca 14 liter bensin. Om det du forteller stemmer så bruker motoren din 7 liter/mil, noe som ikke stemmer. Hadde motoren brukt så mye så hadde den ikke gått på frem, langt mindre gått som en kule. Sjekk heller etter bensinlekkasje du.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar :) Nå har jeg med god hjelp fra en gammel kjenning fått ordnet opp i problemet. Bilen begynte å bruke litt mer drivstoff enn vanlig for ca 6 mnd siden. Så for noen uker siden så tok det helt av. Det viste seg at det var noe tull med bensin måleren. Fikk hjelp til å ordne dette så det var jo fint. Deretter tok vi den ut på en prøvetur. Drakk fremdeles mer enn den "skulle". Så skiftet vi lambdaen og da var alt som i gamle dager. Det var godt :) Fikk desverre ikke sett på, når han skiftet lambdaen. Er dette noe alle kan gjøre eller krever det noe spesialverktøy etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår