Gå til innhold

Skifte av CDspiller - sentrallåsen på nøkkel funker ikke.

Ranger emnet


StigRoar

Anbefalte innlegg

Jeg bytta CD spiller i 3bg'en min idag, og alt var jo i skjønneste orden. Fram til jeg skulle låse bilen. Jeg trykte på knappen flere ganger, hverken låse opp eller igjen funka. Var helt død, virka som at mottaker var koblet ut.

Det som var rart, er når jeg tok ut isokontakten på cdspillern så funka låsen igjen!

 

Kan det være bare en ledning som ligger feil, eller funker ikke sentrallåsen med uoriginale/ikke kompatible spillere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke ha noe med at du bytter spiller. Den eneste sikkerheten der som jeg har vært borti (på andre biler) er at man mulig må ha en kode for å slå på den originale spilleren igjen etter at den har hatt et strømbrudd.

 

Det er ikke bare det at batteriet i nøkkelen din er dårlig? Prøvd å bytte batteri der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde original 2-din VW gamma spiller (2 enkle spillere: kassette, og cd) i passat 02mod'en min, jeg tok den ut, og satt inn en pioneer 2 din 3300bt. Jeg hadde ikke noen problemer etter spiller byttet..... alt fungerte perfekt etter dette, og fungerer perfekt enda.

 

Må være et eller annet du har koblet feil, eller ledninger som står feil fra før............

 

Eneste ledningene du må bytte om på den nye spilleren er rød og gul. hvis du ikke gjør dette, så er bare konsekvensen at spilleren ikke husker innstillinger osv.

 

Får du låst bilen med den nye spilleren hvis du tar nøkkelen i låsen i døren da?, kan hende, at batteriet i nøkkelen er dårlig?

 

Hvis du får låst med nøkkelen i låsen, så kan det hende at spilleren din forstyrrer signalene fra nøkkelen til mottakeren? men dette tviler jeg sterkt på.....

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde original 2-din VW gamma spiller (2 enkle spillere: kassette, og cd) i passat 02mod'en min, jeg tok den ut, og satt inn en pioneer 2 din 3300bt. Jeg hadde ikke noen problemer etter spiller byttet..... alt fungerte perfekt etter dette, og fungerer perfekt enda.

 

Må være et eller annet du har koblet feil, eller ledninger som står feil fra før............

 

Eneste ledningene du må bytte om på den nye spilleren er rød og gul. hvis du ikke gjør dette, så er bare konsekvensen at spilleren ikke husker innstillinger osv.

 

Får du låst bilen med den nye spilleren hvis du tar nøkkelen i låsen i døren da?, kan hende, at batteriet i nøkkelen er dårlig?

 

Hvis du får låst med nøkkelen i låsen, så kan det hende at spilleren din forstyrrer signalene fra nøkkelen til mottakeren? men dette tviler jeg sterkt på.....

 

Ja, jeg tenker at det har blitt koblet feil en plass før. Men jeg vet ikke hva som er koblet feil. Rød og gul må byttes? Det har jeg da ikke gjort, visste ikke at det var nødvendig. Er en Alpine spiller, med 1 ledningsplugg som forgreiner seg i 2(isokontaktene). Ser ut som noen har fiklet på spilleren fra før, men den funket bra i min forrige bil. Men den hadde da heller ikke fjernkontroll til sentrallåsen på nøkkelen.

 

Jeg har en 2004 modell, NickLars. Men eneste som er feil når ledningene er koblet i, er det med nøkkelen, og det er heller ikke alltid, noen ganger hender det seg at det funker, og noen ganger hender det at jeg har aaalt for mange kommafeil i en setning ser jeg. ;)

 

Hvis jeg tar et bilde av oppsettet, kan det hende at en av dere klarer å se feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår