Gå til innhold

E36 318i Touring oppheng

Ranger emnet


Homes

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop kjøpt meg en 36 Touring som jeg synes fremstår litt sigen på bakdemperene.

Jeg er ikke ute etter å senke denne men heller å få den til å se litt mer frisk ut.

Jeg så for meg noe ala denne bilen:

universalasiw8.jpg

Det er også litt negativ camber på bilen i dag og jeg ønsker å rette det til å bli omtrent 0.

Men det vil vel skje automatisk når den blir hevet litt?

 

Må jeg bytte både fjærer og dempere for å få til dette eller kan det holde med bare fjærer?

Er det viktig å gå for originalfjærer eller kan noe aftermarket være bra nok?

Vel og merke så var bilen ganske billig så jeg skal ikke legge enorme summer i den.

 

Setter pris på alle svar og forslag:D

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du at demperene er dårlige? Veit du når dei vart bytta?

Er demperene gamle/dårlige, er det vel like greit å bytte begge deler. Kva som er bra, har eg ikkje peiling på. Du kan sjekke litt på butikker som selger bmw deler for å sjå kva det koster.

Er ikkje akkurat uvanligt at bmw får negativ camber ved senk! ;)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

Jeg tror ikke demperne er ødelagt da den ikke duver farlig mye, men den virker litt myk. Vet ikke når de har vert bytta desverre.

Mest pga holdningen på bilen jeg ønsker å utbedre dette, og det at jeg er redd den vil synke vel lavt med full tank og folk i baksetet.

Har sjekket litt på senkesett og fjærer men det er ikke så lett å finne når jeg ikke skal ha noe senk bak.

 

Har sett at Parts and retards har noe greier for en rimelig krone, er disse noe å satse på?

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår