Gå til innhold

Hvilke forsterker til element?

Ranger emnet


oleksven

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å skaffe meg anlegg i bilen. Har bestemt meg for at jeg skal ha to av denne:

 

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=109010749

 

Tenkte også at jeg skulle installere i denne kassa:

 

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=235011464

eller

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17325118

 

men spørsmålet er jo da.. Hvem forsterker trenger jeg for kunne kjøre dette bra? Jeg er åpen for forslag! :) Takk for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, først vil jeg spørre deg hvorfor valget faller på netopp den suben?? Også kan jeg si at du ikke kan bruke noen av de to kassene du linker til, til de suben sånn uten videre. Det der er bassreflekskasser, og slike kasser må lages etter elementets T/S parametre, og du har skikkelig flaks hvis en av de kassene stemmer til de subene for å si det sånn...

 

Du kan heller ikke vite hvilken forsterker som passer til disse utifra infoen som står på torshov sine sider, for de har ikke noe info i det hele tatt, noe som for meg betyr at de er veldig useriøse når det kommer til bilstereo, og dermed hadde jeg aldr handlet det det.

Men to sånne suber bør ha en forsterker på 2000w rms ved 1ohm.

 

Du kan slippe billigere unna med en annen type sub, og en litt mindre forsterker, men fortsatt få noe som spiller bedre enn de subene du linker til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, først vil jeg spørre deg hvorfor valget faller på netopp den suben?? Også kan jeg si at du ikke kan bruke noen av de to kassene du linker til, til de suben sånn uten videre. Det der er bassreflekskasser, og slike kasser må lages etter elementets T/S parametre, og du har skikkelig flaks hvis en av de kassene stemmer til de subene for å si det sånn...

 

Du kan heller ikke vite hvilken forsterker som passer til disse utifra infoen som står på torshov sine sider, for de har ikke noe info i det hele tatt, noe som for meg betyr at de er veldig useriøse når det kommer til bilstereo, og dermed hadde jeg aldr handlet det det.

Men to sånne suber bør ha en forsterker på 2000w rms ved 1ohm.

 

Du kan slippe billigere unna med en annen type sub, og en litt mindre forsterker, men fortsatt få noe som spiller bedre enn de subene du linker til ;)

 

Hva er galt med Pioneer ? Jeg hadde 2x10" Pioneer i Bassworx kasse og må si det spillte over mine forventninger av 2x10" i ferdigkjøpt kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det er noe galt med pioneer, men de er ikke best på subwoofere, og det finnes andre merker som er bedre til den prisen :)

 

Det er jo fint at du synes det spilte bra, men i forhold til hva? Du kan jo også ha vært heldig med kassa du hadde til dine elementer, og at den passet godt til de elementene, men det er en sjangse å ta når det gjelder bassrefleks, og med tanke på at bassworxkassa han linker til koster dobbelt så mye som å lage en perfekt kasse selv, så hadde ikke jeg tatt sjangsen på å kjøpe den ihvertfall.

 

oleksven, siden du bor i Larvik, så ville jeg tatt en titt på judysbilstereo.no og da spes på DD sine suber ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår