Gå til innhold

Passat st.v fusker under kjøring

Ranger emnet


lars-erik

Anbefalte innlegg

Bilen er en 100HK bensin 1999 mod som har gått ca 270 000 km.

Problemet startet med små "feiltenninger" eller fusking. Jeg tenkte først det kunne være kondens i bensinen da jeg først merket det etter å ha fylt tanken full etter at den hadde vært nesten tom. Tenkte at påfylling hadde virvlet opp litt i tanken. Jeg hadde på kondensfjerner, men det hjalp ikke.

Etterhvert ble fuskingen mere tydelig, og tidvis som et større "nøkk". Feilen er ikke konstant, og noen ganger på småturer ikke merkbart i det hele tatt.

Jeg har sjekket plugger, de var ok. Ingen feilindikering/ feillamper lyser.

I det siste er det tidvis vibrasjoner i bilen ved pådrag (70km/t 4. gir). Vet ikke om det er sammenheng?

Endret av lars-erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Beklager mangelfull beskrivelse av problem. Håper dette blir bedre:

Bilen er en 100HK bensin 1999 mod som har gått ca 270 000 km.

Problemet startet med små "feiltenninger" eller fusking. Jeg tenkte først det kunne være kondens i bensinen da jeg først merket det etter å ha fylt tanken full etter at den hadde vært nesten tom. Tenkte at påfylling hadde virvlet opp litt i tanken. Jeg hadde på kondensfjerner, men det hjalp ikke.

Etterhvert ble fuskingen mere tydelig, og tidvis som et større "nøkk". Feilen er ikke konstant, og noen ganger på småturer ikke merkbart i det hele tatt.

Jeg har en Haynes - Gjør det selv handbok. Under feilsøk står det om "Feiltenning ved alle turtall at problemet bl.a. kan være tett drivstofffilter, defekt drivstoffpumpe, vakumlekasje i gasspjellhus m.m. I tillegg er feil med pluggledninger, plugger eller coil nevnt. Kan noen gi gode råd om hvordan man lettest feilsøker på dette. Er litt hobbymekaniker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår