Gå til innhold

Vann lekker ut av topp på rover 214, trenger råd..

Ranger emnet


Gjest tertitt

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt bil som topp pakning er byttet på. Etter at dette er montert så ser jeg at det strømmer ut vann fra topp som holder kammakslingene til innsug og eksos akslinger.

Har tatt denne toppen av, under er det spor for å sende olje rundt til kammene for smøring, men her kommer det vann ut av lokket.Hva er feil ???? Skal prøve og definere dette bedre. Vet ikke noe ang bytte av topp pakkning da dette er gjort av forrige eier. Står noe i Haynes bok ang *11.35 Apply thin bead of sealant to camshaft carrier mating surfaces along paths shown by heavy black lines -

Har prøvd bilteama pakning på tube, men dette ble enda værre. Hva slags pakkning er det snakk om? Virker også som at noe av lekkarsjene kommer fra olje ringene som sitter i vær ende av kammakslene, her skal det også monteres sealant. Noen som kan forklare meg hvor/ hva feilen er?

Hva slags sealant er det som skal brukes?

Kan det være at topp pakning er montert feil vei?

Please trenger veiledning her, kom med spørsmål.........Noen som kan hjelpe til her ute??:confused:

Endret av tertitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være sprekk i toppen eller noe feil med topp pakningen. kan være montert feil vei ja, men det er godt gjort ;)

pakningen rundt camshaft carrier er som regel flenstettning, det er snakk om det dekselet som holder kammene fast i toppen ( nest øverste delen) pakningene rundt kammene er zimmer ringer.

 

lureste er vel og ta kontakt med verkstedet der tidligere eier fikk reparert motoren sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Takk for svar. Feilen ang vann var så enkelt at det var kommet vann i bunnpanna, oljen lå på topp og vann i bunn, så olje pumpa sugde vann. Grunnen til at dete ikke ble registrert var at når jeg trakk ut olje pinnen så gikk jo denne igjennom oljen på topp av bunnpanna, og indekerte aldrig at det var vann der. Så sjekket jeg ( tilslutt) hvor mye det var formye på pinnen. Tappet ut ca 5-6 liter, normalt skal det være 4.5 liter.

Har nå fyldt på ca 2 liter ny olje. Batteri på lading, huske på og rengjøre tennplugger, så får jeg håpe at den fyrer opp.

Ang pakkning, så skal det smøres tynt utover camshaft carrier toppen, som også må gjøres, men vil få Roveren til og starte først, og forsikre meg om at alt er i orden før jeg tar siste biten....

LÆRDOM til mange andre her må være og huske på og tømme bunnpanna, etter topp pakning er montert. Kan jo henda at ALLE vet dette, bare ikke jeg.

Svar til : lureste er vel og ta kontakt med verkstedet der tidligere eier fikk reparert motoren sist.

Tidligere eier hadde en motorkyndig person i nabolaget som skulle fikse bilen, he he. resultatet var at det ikke var riktig innstilt på tenningsmerker og vann i bunnpanna.

Et spørsmål: flenstettning skal de sitte hardt på? mine kan lett taes av og på?????

THX Verksmester.

Endret av tertitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår