Gå til innhold

Råd bruktbilkjøp: E 220 CDi


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei,

vi er på utkikk etter en ny bruktbil og lurer på om en Volkswagen Passat 1.9 TDI, 115 hk og 310Nm! fra 2000 med KM ca 180.000 kan være en pålitelig bil. Den har 6 gear fremover og lurer på om denne girkassa er pålitelig? Hva bør jeg sjekke på en slik bil?

Jeg har svært stramt med øknomoni og har ikke råd til store reperasjoner etter kjøp av bilen :(

Derfor er jeg svært takknemlig for råd i denne saken :)

Endret av JChE

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein slik, den runda nettopp 329000 på km.teljaren. Eg har ikkje hatt dei heilt store problema med bilen, motor og gir virkar som det skal. Skiftar olje og filter på motor kvar 15000, og olje på girkasse kvar 90000, og eg håpar eg har bil nokre år til. Har hatt den i 8 år, køyrt den 190000km. Så eg er positiv til bilen, men kanskje andre som meinar noko anna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening: 12 år gammel passat som har gått 180000 er ikke tingen for folk med stram økonomi. Mye dyrt som kan skje med disse. Hvor mye tenker du å gi for denne bilen?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt prøvekjøring av bilen og den ser og virker helt grei ut. Synes bilen dro littegran til venstre under kjøring og det har jeg sagt i fra om at bør ses på/fikses. Det virket som den giret helt ok når jeg kjørte normalt, men ved bånn gass virket det som den var litt treg med å gå ned i gir. Lurer på om det kan være sånt med andre MB kasser?

 

Det var ikke aktuelt å prute på prisen da det hadde vært veldig mange som hadde ringt om bilen og den hadde nok blitt solgt relativt fort tenker jeg.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på om en MB 220CDI (W211, 2003 modell) bruker mye lengre tid på å bli driftsvarm enn f.eks en Passat TDI? Bilen var inne i oppvarmet hall hos forhandleren før jeg prøvekjørte bilen, men synes den brukte over 15-20min på å bli driftsvarm. Kjørte da ikke i kø og lå på rundt 50-80 heleveien ca 10-15km.

Temp. var ca -2 (+/- 2)

 

Synes å ha hørt fra en annen venn som har MB E2000 bensin , 2000-model som visstnok bruker lengre tid enn min tidligere Passat 1.9 TDI på å bli varm.

 

Da lurer jeg på, er det slik de fleste MB E-klasser er mtp tiden det tar for å få driftsvarm motor?

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting her, det var vel en passat du spurte om i første innlegg? Eller var det en mercedes? Forvirret... hvis du vurderer å kjøpe passat med automatkasse ville jeg tenkt meg om to ganger...

 

En 200 bensin skal ikke bruke lang tid på å bli varm, da er det noe galt. Bensinbiler er MYE raskere på oppvarming enn dieselbiler.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hele startet med Passat, men nå har det blitt MB E220 CDI :)

Ja, jeg tenker også at det er noe galt når en bensinbil bruker lang tid på å bli varmen. Tenker på termostat etc.

 

 

Nå skjønner jeg ingenting her, det var vel en passat du spurte om i første innlegg? Eller var det en mercedes? Forvirret... hvis du vurderer å kjøpe passat med automatkasse ville jeg tenkt meg om to ganger...

 

En 200 bensin skal ikke bruke lang tid på å bli varm, da er det noe galt. Bensinbiler er MYE raskere på oppvarming enn dieselbiler.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ok. Det høres ut som det må ha vært noe galt (termostat) med bilen til vennen min. Hvorfor aldri mer E200? Trodde de var pålitelige biler? Min venns E200 er faktisk veldig snill på forbruk til å være en gammel bensinbil som har gått 200.000. Liker du passaten bedre? Jeg har gått motsatt vei nå, kjøpt E220 CDi og har hatt en Passat TDI 1999 :)

 

 

Jeg har hatt en sånn (og ALDRI mer!!), og brukte ikke unormal lang tid på å bli varm.. Min passat med diesel bruker lenger tid..

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår