Gå til innhold

L400 2,5TD-- lurer på en del ting :)


ThomasEK

Anbefalte innlegg

hei

 

Hadde en L400 før også, denne gikk ganske så bra men brukte mye suppe.. Men tenkte å prøve å få den nye til å gå like bra ihvertfall :)

 

Noen som har peiling på hvordan vi stiller diesel trykk på disse? og turbotrykk?

 

Har litt peiling på bil men litt usikker hva jeg skal skru på.. Kan ta noen bilder ifra motor rommet imorgen :)

 

Så lurte jeg på om det hadde lønnet seg å sitte på Intercooler?

Ser at Hyundai H1 har dette, og det er vel samme motor men pågrunn av IC så stiger effekten med nærmere 20 hk. Så er det bare til å montere IC ifra Hyundai å få 20hk, eller er det flere ting som må stilles inn etter IC ?

 

Sitter en stor bolt på innsuget, på enden så sitter det en slags ventil. På den forrige så var den bolten byttet ut med en uten sånn ventil har det noe med effekten å gjøre? (skal ta bilde)

 

Fant blokkering av EGR ventil kit på ebay.. Hvor sitter EGR å hva gjør denne?

 

Kommer nok med flere spørsmål her etterhvert... Sitter pris på svar :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste at de heter det :) Men takk for linker! Skal lese litt...

 

Tenkte å poste bilder av motor rommet, men ble litt mørkt :P Så tar det i morgen ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tatt et par bilder og ringa ut en del spørsmål :P

 

DSC_0069.jpg

 

BLÅ RING:

Er dette en sikkerhets ventil som gjør at det ikke skal bli for mye trykk? På min forrige modell så var denne blokkert. Kan jeg bare gjøre det samme her?

 

GRØNN RING:

 

Det er på denne slangen jeg skal sitte inn T-stykke til turbotrykks måler?

 

DSC_0070.jpg

 

GRØNN RING

 

Fortsatt den som jeg skal sitte T-stykke i til turbotrykksmåler?

 

RØD RING:

 

Dette ser ut som det har noe med stilling av turbotrykket å gjøre, eller stille når turbo skal kobles inn. Stemmer det?

 

evt. Noen som vet hvilken vei den skal skrues?

 

BLÅ RING

 

Rusten å dårlig kobling, kan dette være hvorfor den er litt tungstarta? Her kommer jo strømmen til glødepluggene, så kanskje greit å pusse litt og bytte kabelsko?

 

DSC_0071.jpg

 

GRØNN OG RØD RING

 

Det må vel stemme at dette har noe med trykk å gjøre? stille trykk eller innkoblings tid?

 

 

Hvis dere ser noe annet på bildene som kan bidra med å få den til og gå bedre... så hyl ut!!!

 

 

TAKKER FOR ALLE SVAR! :D

Endret av ThomasEK

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår