Gå til innhold

Problem med temperatur i VW Touran 2006. 2.0 TDI

Ranger emnet


Hoghead

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er mange som har tilnærma samme problem som meg i flere tråder. Temperaturen i bilen kommer ikke opp, det kan virke som dieselvarmeren ikke virker som den skal. I tillegg synker varmen i motoren når den står på tomgang.

 

Jeg har bestilt ny termostat hos Møller, men gidder ikke skifte den hvis det ikke er den som er ett problem. Jeg bytta batteri på bilen i høst, kan dette ha medført noen feilsignaler i systemet som gjør at den ikke starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er mange som har tilnærma samme problem som meg i flere tråder. Temperaturen i bilen kommer ikke opp, det kan virke som dieselvarmeren ikke virker som den skal. I tillegg synker varmen i motoren når den står på tomgang.

 

Jeg har bestilt ny termostat hos Møller, men gidder ikke skifte den hvis det ikke er den som er ett problem. Jeg bytta batteri på bilen i høst, kan dette ha medført noen feilsignaler i systemet som gjør at den ikke starter?

GARANTERT!!!! webastoen som er gåen!! VW bruker Webasto som tilleggsvarmer. Webastoen takler ikke vårt klima. Den slår seg av og på hele tia, i tillegg at de fleste kanskje ikke kjører lengre enn 15-20min før man slår av motoren igjen. Så, både kokser den igjen, og ødelegger seg selv.

VW blir og gå over til elektrisk tilleggsvarmer, til de nyere motorene heretter. (Audi bruker el. tilleggsvarmer, og er ikke plaget med dette.)

 

Jeg har 2 Touran'er, og har bytta webasto i hytt og gevær. Den nye Touran (2011mod), bytta jeg første gang på 69.990km. Så, jeg anser Webasto-bytte hver 70.000km. :)

 

EDIT: Ja, det er faktisk mulig at den har koblet seg ut ved batteribytte. Den kan også koble seg ut ved gjenntatte ganger at man kjører til drivstofflyset kommer på.

 

Kommer ann på hva bilen din er gått nå... men, jeg holder en knapp på selve Webastoen er gåen.

Som han over sier, kjør på Møller og få lest av feilkoder. I beste fall, starter varmeren etter at de har sletta feilkoder. I verste fall... :)

Endret av Jahny

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Møller Jessheim, fikk lest av feilkode, det var en på dieselvarmeren, ingen flamme var det visst. Den er resatt, så får jeg se om det er nok til å fikse problemet. Bilen min har gått 104888 nå. satser på at ikke webastoen har takka for seg, trur ikke jeg har lyst på den kostnaden. Ille nok å gape over 120 000 servicen i løpet av året. Den kommer jo på ca 20 lapper i Norge. Blir vel Sverigebesøk på meg når den tid kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har selv en Touran 06 mod med 2 literen. Har hatt trøbbel med webastoen en stund men tok mot til meg å dro på møller for sjekk/ avlesning av feilkoder. Var sirkulasjonspumpen som hadde streika. De fikset dette på stedet for 3500kr noe jeg var veldig fornøyd med. Nå har jeg varm og god bilen stund til da , så får man se hvor lenge det er før den streiker igjen.

Har to stk Ford nå, en Mondeo 1,6 tdci titanium ,pluss en 1997 2.0 ghia . Begge er stasjonsvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
er det sånn tilleggsvarmer på alle bilene? har selv en 1,9 TDI der tempen går ned når den går på tomgang.

 

På Touran solgt ny i Norge, er det standard ja - mener jeg det skal være. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår