Gå til innhold

Kjøp av golf 3. Tips?

Ranger emnet


Dataprob

Anbefalte innlegg

Morn!

 

Jeg trenger en bruksbil og falt litt for 3-dørs Golf III. Men jeg har aldri eid en Wolksvagen før så trenger litt hjelp.

Drivstoffsforbruk er i fokus så spesielle og/eller modeller med stor motor er uaktuelt:).

 

Første spørsmålet blir vel egentlig om Golf i det heletatt egner seg som rein bruksbil mtp driftsikkerhet og forbruk? Bensin og diesel vurderes:)

 

Er det noen årsmodeller jeg bør styre unna mtp sykdommer osv?

Er det noen motorer jeg bør styre unna?

Hvordan er 1,9(?) TDI motorene i Golf 3?

Andre motorer enn TDI jeg bør se på mtp forbruk/driftsikkerhet?

 

Takk for svar!

87` Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utmerket bil :)

Hovedproblemet er rust. I tillegg til det du ser som hjulbuer, dører, bakluke, så er kanalene spesielt foran utsatt.

Ellers sjekker du at den ikke bruker mye olje, og at girkassa er OK.

 

Dieselmotor er bra, spesielt om du kjører litt langt.

Til småkjøring så er bensin greiest. 1.8/90hp er utmerket, veldig bra selv på lave trurtall. 1.6/100hp er sprek, men krever litt mere turtall så det blir mere gassing og giring.

 

Om du skrur selv, så er dette meget greie biler å reparere og billige deler.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt 2 toyota corolla 1990 mod liftback med 1.6 xli motor.. den er meget sprek og botner speedometeret:P på fin kjøring hadde jeg eit forbruk på 0.47 på mila.. og det er jo verdens mest slitesterke motorer;) litt problem med rust.. men er den beste bilen jeg noen gang har hatt.. nå kjører jeg fortsatt toyota men gått over til celica 2.0gt. og den er gjerrig på bensin og olje den og.. jeg vil anbefale deg den

corollaen;) har en kompis sittende vedsiden av meg som har hatt 3 golfer.. og han ber deg høre på meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår