Gå til innhold

A6 / multilink / galvanisering / motor/ Årsmod?

Ranger emnet


kiemengt

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Da har jeg tenkt å kjøpe meg A6 til bruksbil igjen, men lurer på et par ting.

Hvilke års mod hadde multi-link forstilling?

Hvilke års mod hadde dårlig galvanisering? (har hørt det var noe dårlig tidlig 2000 tallet)

Hvilke motorer bør unngås?

 

Fint om noen som har mere greie på dette enn meg, kan opplyse litt

 

Jeg går nok helst for en 2.5 tdi igjen, stv, mulig quatro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

 

Da har jeg tenkt å kjøpe meg A6 til bruksbil igjen, men lurer på et par ting.

Hvilke års mod hadde multi-link forstilling?

Hvilke års mod hadde dårlig galvanisering? (har hørt det var noe dårlig tidlig 2000 tallet)

Hvilke motorer bør unngås?

 

Fint om noen som har mere greie på dette enn meg, kan opplyse litt

 

Jeg går nok helst for en 2.5 tdi igjen, stv, mulig quatro

 

Multilink er på alle c5 (98-04), mulig det ble noe forsterket ved facelift i 02, men kan ikke si det for sikkert.

Har ikke hørt at det er noe særlig forskjell på galvaniseringen, noen er værre enn andre, har en teori om at det har mer med hvordan bilen har blitt vedlikeholt. c4 (94-97) har vel ikke noe særlig problem med dette som jeg vet om.

Du bør egentlig unngå 2.5tdi i c5 modellen (v6), sliter med dårlig automatkasse om den har det, kamakslinger som må byttes i ny og ne, og dieselpumpen har også en tendens til å ryke. Mange som har problemer med disse, men når de funker er det jo hærlige motorer!

2,5tdi i c4 derimot er bortimot skuddsikker, bra effekt ved dysebytte og chip, og rimelig i forbruk, mulig jeg er litt inhabil angående denne motoren siden jeg har den selv, er i alle fall strålende fornøyd med den.

Ellers har vel 2.7T er lite problem med overoppheting av turboene som gjør at de går litt oftere enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår