Gå til innhold

6n Polo 1,4 GTI : Fleip eller fakta?

Ranger emnet


TLC-fan

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 98-modell Polo 1,4 GTI, i følge vognkortet. Bilen har AFH motor på 103 hk.

 

Polo ble i denne perioden solgt som GTi med 120-og noe hester. 103-hesteren mistenker jeg ble solgt som GTi bare i Norge, som en erstatning for den ekte GTi'en som ikke ble tatt inn annet enn på bestilling. Husker jeg feil?

 

Har heller ikke funnet andre Poloer av samme modell med denne maskinen. Er det langt mellom dem?

 

Bilen har originale sportsstoler, soltak, servo, sentrallås og litt annet som ikke er på den andre Poloen jeg har, en 1,4 60 hk. Større bremser foran, samt stabstag er også originalt har jeg forstått. Noe jeg har oversett?

 

Skal bli spennende å få den Eu-godkjent så jeg får prøvd den skikkelig.

 

Er forresten ute etter grønn førerdør (5 dørs) om noen har et greit eksemplar.

Trenger også hoveddelen av frontfangeren, venstre skjerm, og grillisten i mellomblå metallik, om noen har. Vet nytt er billig, men det er ikke lakkeringen og bilen skal til dattera i huset (60-hesteren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen polo 6N "GTI" ble solgt standar med 1.4 16V motor i norge, i andre land blant annet tyskland så er 6N GTI 1.6 16V motor.

Ellers så har 6N color consept penere interiør mener jeg en GTI, da stolene skal være like, bare dem er i hel skinn i CC utgaven, pluss ellers interiøret i CC er i skinn.

EDIT: Motoren skal vell egentlig være oppført med 99/100 HP og ikke 103 om jeg ikke husker helt feil

 

Kilde: Ingen konkret, bare etter hva jeg har lest litt rundt, og en diskusjon for en stund siden jeg hadde med en kompis fra VW

Endret av NadaX7

-Best tråd på forumet:

http://tiny.cc/Trykkher (forkortet lenke)

Anbefales av alle vårs egen Quattro73 som har dette å si: Anbefales for alle med litt syk humor Tråden i signaturen til NadaX7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har rett, det er 100 hk. Hadde bare tallet 103 i hodet fra en eller annnen nettside.

 

Kan nok stemme at det er samme interiøret som i CC, bare i stoff. Det stofftrekket er heller ikke det lekreste i verden nei, men kan heller ikke si det frister med blå eller gule skinnseter. :-) Svart er kjedelig, men i mine øyne det mest nøytrale av de eksisterende alternativene. Dette blir seff en smaksak.

 

Tror med andre ord at 1,4 16V da er en norskdøpt GTi, som fra VW i Tyskland aldri var ment som en GTi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort CC med hel sort skinn er ganske nøytralt det også ;).

Men du har deg nok en kjekk bil der, selv om norges avgifter(kan tenkes?) gjorde at vi fikk en "nedgradert" GTI.

Men om du vil ha noe mer gamp i den, så skal vist nok kam og grenrør gjøre godt!

 

Får jeg spørre hva du ga for den? er ikke mange ganger i året jeg ser 6N GTI til salgs på nettet, som regel sett dem i vraket versjon fra høgger sider bare.

-Best tråd på forumet:

http://tiny.cc/Trykkher (forkortet lenke)

Anbefales av alle vårs egen Quattro73 som har dette å si: Anbefales for alle med litt syk humor Tråden i signaturen til NadaX7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var svart cc jeg siktet til. :-)

 

Må innrømme at jeg fikk bilen svinbillig. Han som solgte den hadde vært borti en fortauskant og skadet bærebrua, og solgte den derfor som rep.objekt for 5.000 kroner. En tusenlapp i deler og tre bolter senere var bilen i orden igjen. Må nok bytte tromler og bånd bak, pluss ta en forstillingskontroll, men heller ikke dette trekker prisen nevneverdig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår