Gå til innhold

Defekt sokkel parklyspære '04 A4

Ranger emnet


SnowKing

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvor jeg kan få tak i sokkel til parklyspære?

Har vært dårlig kontakt der, så den har smelta...

Måtte knuse hele sokkelen, for å få den ut av lykta..

Hadde ikke så lyst til å kjøpe ny lykt pga av det her :)

Er forresten xenonlykter. Husker ikke betegnelsen på parklyspæra i farta.

 

 

 

Glenn

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Litt usikker på det. Huske jeg plagdes med å finne ut av det der, når jeg leita etter LED-pærer til bilen. Mener at BA9S ikke stemmer helt med "låsene" på pæra. Den er også asymmetrisk, men passer ikke helt likevel. Tror nemlig det er DET som gjorde at det ble dårlig kontakt; at jeg tvingte inn en BA9S fra Biltema, selv om den egentlig ikke passet helt, pga dårlig tid.

Philips.no mener det er en H6W..

Og pære er foresten 21W, og ikke 6W.

 

 

Fant ut av det. Etter et dypdykk i arkivet, så fant jeg en tråd jeg hadde tilbake i 2009, om de Led-pærene.

De heter: UH6WW+ H6W BAX9 - 9mm BC 6 Leds White Offset Pins.

Så da har vel Philips rett :)

Nå må jeg bare finne ut hvor man kan fa tak i sokkel som passer... Kan jo hende at forhandler har de, men det ville vært for enkelt.. De skal vel heller pushe på meg ny lykt, kjenner jeg de rett!

 

Bah... Ser jo først nå, at jeg har vært litt kjapp med å lage tråden også. Har jo B6, ikke B5. Jaja... :)

Endret av SnowKing
Update

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke w5w med "låsene" rett ovenfor hverandre da, og ikke asymmetrisk? Har bestilt sokkel på Møller nå, så det ordner seg.

Bilen er solgt, så håper ikke det blir noen neste gang. Har bare lovt ny eier at jeg skulle fikse det for han. :)

Måtte dessverre kvitte meg med Audien, og gå over til den ultimate gubbebil; Octavia, pga plass til kid nr 2... Men A4'n har served me well i 6 år nå, så det var vel på tide :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår