Gå til innhold

Noen som har peiling/erfaring med Start/Stopp knapp til motoren?

Ranger emnet


thomasb86

Anbefalte innlegg

Det der er nok bare en "fancy" startknapp eller fjærende trykkbryter, mest sannsynlig av ræva kvalitet.

 

Skal du ha ett opplegg som gjør at tenning skrues på og bilen starter av seg selv med ett trykk, så krever det litt elektronikk for å bli velfungerende.

 

Jeg syns ærlig talt det er enklere å bare vri om nøkkelen enn å først vri om nøkkelen, så trykke på en knapp.

 

Forøvrig er det kun krav til lås på enten dører eller tenning, ikke begge deler ved PKK

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids kjøpe deg den knappen og ett par brytere til tenning hakk 1 og 2 å koble opp. Sett nøkkelen inni tenningslåsen å vri til hakk to å knekk nøkkelen så trenger du aldri å bekymre deg mer for rattlåsen!

 

Om du sliter med sikkerheten så kan du montere slike på dørene, kjapt, enkelt og sikkert :D

 

Laas.JPG

 

 

Da har du det skuddsikkert vetu! ;)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden da min nå avdøde bestefar fikk ødelagt teningslåsen på sin Peugeot 305 sr 1979 model var han ikke intresert i noe dyr reperasjon. Vi demonterte tennigslåsen og saget vekk rattløsen. Satte nøkkelhullet på plass igjen (for at ingen skulle se at bilen var tyvkoblet), men la opp en bryter som so av og på tenning og en trykkbryter for starteren. Nøklene ble kun brukt til å låse opp dørene etterpå. Senere ble en tenningslås satt inn i stedet for bryterne da jeg fikk tak i en lås med nøkkel fra noe annet som skulle kastes.

Sånne race brytere har vi brukt på isbanebiler også der må vi ødelegge rattlåsen og fjerne deler så det ikke kan låse seg igjen. Så tar du alle lednigene på rattlåsen og finner + den deler du til 2 av og på brytere og en trykkknapp. 1 av og på bryter kobles til ledningen(e) som må ha støm for å få motoren til å gå. 2 av og på bryteren kobles til alt det andre (lys radio vindusviskere etc.). Trykkbryteren kobles til starteren.

Når du starter setter du på bryter 1 og trykker knappen, og så når motoren går slår du på bryter 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå sa trådstarter at han ville ha startknapp :)

 

Hvorfor ligge ut mye penger å tid i trimming og styling og bilstereo? Bilen går jo fint fram og tilbake selv om du ikke gjør det ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men trimming gir morro, noe en ekstra knapp ikke gir ;) Ok da, om trådstarter vil ha denne knappen så må han fjerne rattlås og alltid ha tenning på, noe som vil gi store utfordringer hva batteri angår ;) Eller han kan gjøre som Einar beskriver over, først vri om nøkkelen, så trykke på en knapp. I såfall gjør han som jeg raskt har tegnet inn under.

Tullogvas.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden da min nå avdøde bestefar fikk ødelagt teningslåsen på sin Peugeot 305 sr 1979 model var han ikke intresert i noe dyr reperasjon. Vi demonterte tennigslåsen og saget vekk rattløsen. Satte nøkkelhullet på plass igjen (for at ingen skulle se at bilen var tyvkoblet), men la opp en bryter som so av og på tenning og en trykkbryter for starteren. Nøklene ble kun brukt til å låse opp dørene etterpå. Senere ble en tenningslås satt inn i stedet for bryterne da jeg fikk tak i en lås med nøkkel fra noe annet som skulle kastes.

Sånne race brytere har vi brukt på isbanebiler også der må vi ødelegge rattlåsen og fjerne deler så det ikke kan låse seg igjen. Så tar du alle lednigene på rattlåsen og finner + den deler du til 2 av og på brytere og en trykkknapp. 1 av og på bryter kobles til ledningen(e) som må ha støm for å få motoren til å gå. 2 av og på bryteren kobles til alt det andre (lys radio vindusviskere etc.). Trykkbryteren kobles til starteren.

Når du starter setter du på bryter 1 og trykker knappen, og så når motoren går slår du på bryter 2.

 

Dette hørtes lettest ut egentlig... har jo sentral lås med alarm i tillegg.. så det er jo gjennomførbart sånnsett...

Audi 80 2.0E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har slik knapp i min bil, men den er fabrikkmontert så kan ikke hjelpe deg med koblinger etc.

 

Min funker slik at rattlåsen går opp i det bilen startes med knappen, men nøkkelen må være inne i bilen når den startes. Altså er det en eller annen radiodings i nøkkelen som "låser opp" bilen. Kanskje det finnes slike sett å kjøpe for ettermontering også? (dvs. som inneholder både knappen og nøkkeldingsen"?

 

Bilen låser seg forøvrig automatisk opp når jeg tar i dørhåndtaket og låses på samme måte når jeg går ut av den. Ganske snedig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har slik knapp i min bil, men den er fabrikkmontert så kan ikke hjelpe deg med koblinger etc.

 

Min funker slik at rattlåsen går opp i det bilen startes med knappen, men nøkkelen må være inne i bilen når den startes. Altså er det en eller annen radiodings i nøkkelen som "låser opp" bilen. Kanskje det finnes slike sett å kjøpe for ettermontering også? (dvs. som inneholder både knappen og nøkkeldingsen"?

 

Bilen låser seg forøvrig automatisk opp når jeg tar i dørhåndtaket og låses på samme måte når jeg går ut av den. Ganske snedig egentlig.

 

Kjenner teknologien. Å ha. Kalles "keyless entery" "nøkkelløs adgang". det er en ganske enkel sak. Inni "Nøkkelen" din (den lille boksen du stapper inn i hullet på dashen hvis det er der du har hullet på din bil) den inneholder en "RFID" chip som blir gjennkjent av rfid leseren som er i bilen. det er da datamaskinen i biøen din som registrerer den og ser den er rett og låser opp/igjen bilen. Du må og være innen en viss rekkevidde (ofte max 10 meter).

har tenkt på det selv til min bil.. og fjerne dørhåndtaket og sparkle og tette så det blor flatt og bruke nøkkelløs teknologi til å låse og åpne døren uten at jeg trenger å ta i bilen.

 

ganske fasinerende hva du kan skape med rfid i dag.

Audi 80 2.0E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår