Gå til innhold

Noen som har peiling/erfaring med Start/Stopp knapp til motoren?

Ranger emnet


thomasb86

Anbefalte innlegg

Som sagt så har jeg null peiling på dette her....

Ref fra siden jeg fant den :

 

" ENGINE Starter is a must have - after all, who wants to turn the key the olf-fashioned way??"

 

Videre stå det :

 

*available in 2 different colours: Silver, Black

*Orginal Racing equipment

*Fits for all vehicle types

*With cover

*Incl. Assembly instruction

*widt 2,5cm hight 3,5 cm, installation depth : 1,8 cm

*nominal voltage: 12V

*nominal currant: max 7 Ampere

 

Så hvis noen fatter hva og hvordan så gjerne del med deg =)

Audi 80 2.0E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, er enkelt å kople opp en knapp man kan trykke på for å starte motoren, men det betinger at tenninger allerede er på. Hvordan skal dette løses? Om knappen også skal slå på tenningen betyr det at hvem som helst kan starte bilen - uten nøkkel - noe som ikke kan sies å være strategisk lurt. Så har du neste problem som ThomasEK nevner, hva med rattlåsen? Skal du la nøkkelen stå i permanent? En annen ting, hvordan skal så motoren stoppes? Kvele den?

Nei, såvidt jeg kan se kjøper du i dette "settet" kun en bryter, ingenting annet. Derav vil ikke problemene ang. tenning og rattlås være løst. Glem hele greia og bruk heller pengene på noe mer fornuftig!

 

http://www.tuningcompany.nl/webshop/foliatec/interrieur/schakelaar/Default.asp?prodID=7328

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en billigere å bedre bryter til deg :) http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Strombryter/Startknapp-43075/

 

 

MEN, vet om at de solgte sånne Startpanel tidligere på Biltema. Fant det ikke nå, men ca sånn:

 

brytere_bryterpanel_i_carbon_m_startknapp_br_001050.jpg

 

Der har du Hovedstrøm bryter, og en av de kan være til tenning. (tror de er mer delt opp på bildet der f.eks. En til bensin pumpe, en til tenning og en til lys?)

 

Har sett sånne på eldre volvoer osv, der har de da bare borra ut rattlåsen. Men som Quattro73 sier, så er jo ikke akkurat sikkerheten på topp lenger :P Får opp døra så er det jo bare til å starte.. Men skal du ha noe lignende så ville jeg heller hatt et sånt panel :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, er enkelt å kople opp en knapp man kan trykke på for å starte motoren, men det betinger at tenninger allerede er på. Hvordan skal dette løses? Om knappen også skal slå på tenningen betyr det at hvem som helst kan starte bilen - uten nøkkel - noe som ikke kan sies å være strategisk lurt. Så har du neste problem som ThomasEK nevner, hva med rattlåsen? Skal du la nøkkelen stå i permanent? En annen ting, hvordan skal så motoren stoppes? Kvele den?

Nei, såvidt jeg kan se kjøper du i dette "settet" kun en bryter, ingenting annet. Derav vil ikke problemene ang. tenning og rattlås være løst. Glem hele greia og bruk heller pengene på noe mer fornuftig!

 

http://www.tuningcompany.nl/webshop/foliatec/interrieur/schakelaar/Default.asp?prodID=7328

 

Det er en start/stopp knapp... men det er jo mulig at du må bruke nøkkelen for å skru av rattlå... og at det bare er siste hakket som blir "byttet ut" med at du trykker på knappen slik som flere nyere biler har... der du fx stapper nøkkelen i et hull og trykker på en knapp.... tror jeg skal sende de en mail og spørre om det så vi får et. Orntlig svar pådet... hehe...

Audi 80 2.0E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, er enkelt å kople opp en knapp man kan trykke på for å starte motoren, men det betinger at tenninger allerede er på. Hvordan skal dette løses? Om knappen også skal slå på tenningen betyr det at hvem som helst kan starte bilen - uten nøkkel - noe som ikke kan sies å være strategisk lurt. Så har du neste problem som ThomasEK nevner, hva med rattlåsen? Skal du la nøkkelen stå i permanent? En annen ting, hvordan skal så motoren stoppes? Kvele den?

Nei, såvidt jeg kan se kjøper du i dette "settet" kun en bryter, ingenting annet. Derav vil ikke problemene ang. tenning og rattlås være løst. Glem hele greia og bruk heller pengene på noe mer fornuftig!

 

http://www.tuningcompany.nl/webshop/foliatec/interrieur/schakelaar/Default.asp?prodID=7328

 

Btw..... den bryteren du linker til er den samme som jeg snakker om... bare at den koster litt mer der du viste til........

Audi 80 2.0E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har jeg null peiling på dette her....

Ref fra siden jeg fant den :

 

" ENGINE Starter is a must have - after all, who wants to turn the key the olf-fashioned way??"

 

Hehehe må bare le litt her, å starte med å vri på nøkkelen er gammeldags ? jøss start knapp var jo brukt lenge før dei fikk det til med bare nøkkelen, da det kom at en også kunne bruke nøkkelen til å starte med, så ble jo det en sensasjon, og start knappen ble gammeldags og avleggs, ja ja blir omtrent som å spille monopol, tilbake til start(knappen) hehe teknologien går bakover i moderne tid gitt ;)

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår