Gå til innhold

Er det lov (mulig idht?) å ha ekstra pærer i blinklysene foran med konstant gult lys?

Ranger emnet


Careface

Anbefalte innlegg

Vanskelig å utføre er det ikke. Det blir bare litt kabeltrekking, så lenge du har alt av deler, skulle det ikke by på store utfordringer med å få koblet opp.

 

Spesielt vakkert er det ikke i mine øyner, men det er øyet som ser, og så lenge du synes det er pent, er det vel gjerne det viktigste. Jeg kan heller ikke se at det bør skape problemer. Har sett flere som har VANifisert bilen sin. Selv om jeg ikke liker det, er det tydelig at enkelte gjør det.

 

Når politiet ikke stopper folk som kjører uten kjørelys, eller med lys som står helt i pissvinkel osv. så kan jeg ikke se for meg at de stopper deg for å kjøre med orange markeringslys.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke vet helt hvordan dette fungerer, men hvordan blir det da når du skal blinke?

 

For det man har i USA er jo at blinklyset er omvendt, at det alltid er på, og når man blinker slukkes blinker det som normalt. Når man har en ekstra pære der, så vil vel ikke den blinke også?

 

Og det må den jo gjøre, for ellers er det jo ikke noe bra. Får man ikke gitt beskjed om hvor man skal svinge, er det jo til plage for andre, og da er det absolutt ikke greit.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gjorde òg dette på gamlebilen min. Det var vel å merke ein van, men det er drittøft uansett kva bil det er, og eg har store planar om å få det til på Partneren min òg. Det er ikkje lovleg, nei, men som har blitt sagt, eit svakt orange lys burde ikkje vere til sjenanse for nokon (anna enn dei verste paragrafryttarane).

 

Og som 16vturbo seier, det er ikkje noko problem å sjå forskjell på parklys og blinklys. Dette lyset er jo eit tillegg til blinklyset, og har ikkje noko innverknad på funksjonen til dette, og det lysar mykje svakare enn blinklyset gjer :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er noe problem å se at man blinker, både på dagtid og kveldstid, ser jeg ikke noe problemer med å gjøre dette. Personlig synes jeg som sagt ikke dette ser noe pent ut, men det er øyet som ser, og smaken er forskjellig. Jeg er ikke noe paragrafrytter, og bryter nok gjerne noen regler selv, uten at jeg ser det store problemet med det. Dette må være av de mer harmløse "lovbrudd".

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er noe problem å se at man blinker, både på dagtid og kveldstid, ser jeg ikke noe problemer med å gjøre dette. Personlig synes jeg som sagt ikke dette ser noe pent ut, men det er øyet som ser, og smaken er forskjellig. Jeg er ikke noe paragrafrytter, og bryter nok gjerne noen regler selv, uten at jeg ser det store problemet med det. Dette må være av de mer harmløse "lovbrudd".

 

Ja, berre for å ha det sagt, eg sikta på ingen måte til deg eller nokon andre her når eg nemnte paragrafrytter. Eg er forøvrig meir paragrafrytter enn mange, og ikkje eingong eg kan sjå problemet i dette, særleg då det faktisk er ikkje berre tillate, men påbode med oransje lys i fronten i fleire andre land, inkludert USA og Russland (lastebilar) :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, berre for å ha det sagt, eg sikta på ingen måte til deg eller nokon andre her når eg nemnte paragrafrytter. Eg er forøvrig meir paragrafrytter enn mange, og ikkje eingong eg kan sjå problemet i dette, særleg då det faktisk er ikkje berre tillate, men påbode med oransje lys i fronten i fleire andre land, inkludert USA og Russland (lastebilar) :) .

 

Om du blir tatt med orange parklys vil du få 2000 i bot for feil lysbruk,du må også vise bilen med rett parklys på en trafikkstasjon. Dessuten er det ikke lov med mer enn to parklys på bilen. På min stratus byttet jeg ut blinkpæren med en pære som lyser som hvit parklys og som blinker orange når jeg setter på blinklyset. Jeg tok også bort parkpæren som var i hovedlyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar selvfølgelig bort de originale pærene, eller strømmen til dem. Tror også det skal litt til for å bli tatt for noe slikt, de bryr segl mye mer om xenon.

 

Mulig det men her blir du stoppet tvert hvis du har orange eller blå parklys. Min cadillac som er flyttegods importert har hvite parklys i fronten ikke orange. Men den har orange sidemarkeringslys i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår