Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
troonnd

Passat 95 - Elektrisk problem ?

Rate this topic

Recommended Posts

Har en passat 95 mod stasjonsvogn 2.0 l, 115 hk bensin.

Har n� f�tt problemer med bilen som jeg ikke har sn�ring p� hva som kan v�re feil.

Beskrivelse av problemet(ene):

1) Bilen starter ikke n�r det er kaldt.

2) N�r den starter g�r den som vanlig, og n�r jeg har den i 1. gir og gir gass, "tikker"/klikker det i et rel�, og s� gir motoren opp, og humper bortover som om det skulle v�rt kondens p� tanken.

3) N�r jeg tar ut luftmengdem�leren n�r den g�r p� tomgang, er det ingen endringer i motorlyden, alts� den g�r ikke i "reservemodus". Betyr det at bilen g�r allerede i "reservemodus" ?

 

Tiltak jeg har gjort for � sjekke feil:

1. Byttet fordelerlokk og rotoren i fordelerlokket.

2. Sjekket plugger og hatt i nye pluggledninger.

F�r jeg iverksatte tiltak 1 og 2, var bilen n�rmest umulig � starte etter at problemet skjedde f�rste gangen.

3. Ga motoren "fri luft" - dvs bare koble av luftinntaket etter luftmengdem�leren. Fortsatt samme problem med bilen. Dette gjorde jeg ogs� p� en lik bil som min, men det var ingen endringer p� den bilen i forhold til at den ikke fikk samme problem.

(4. Bilen oppf�rer seg normalt n�r jeg rygger.)

 

Er det noen bilkyndige som har et bra svar p� dette problemet ? Er det et elektrisk problem ?

 

P� forh�nd takk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg hadde null peiling på hva dette var, så jeg tok meg en tur på møller bil, og spurte en fagtekniker der om han hadde vært borti noe lignende. Han hadde ikke det, men at bilen gikk ujevnt fremover men vanlig bakover, var mest sannsynlig noe med veivakselen sa han, og hvis han skulle tippe, så var det i brudd i ledningen til veivakselføleren. Og han hadde fullstendig rett.

Jeg har ingen bilder, men skal forklare så godt jeg kan:

Ledningen går under/"innenfor" oljefilteret, og går videre inn i ei kontakt foran motoren en stand. videre går denne ledningen inn i ei "kabelkveil" som går under batteriet.

Min feil var at ene ledningen i (er 3 ledninger) var røket av i kontakta etter at jeg rørte litt på den (det var ikke noen synlige brudd før jeg hadde dalket litt med kontakta). Fiksa det med å lage en solid skjøt, så trengte ikke kjøpe noen nye kontakter eller ledninger, for "skjøteutstyr" hadde jeg.

Edited by troonnd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.