Gå til innhold

Sub lager strømproblemer

Ranger emnet


AdrianK

Anbefalte innlegg

Heisann, har en Golf GT (III) av typen 97 mod. Siden det er en gammel bil og eg ikkje har tenkt å legge mye arbeid i bilen ville eg heller ikkje ha noe voldsomt lyd prosjekt i den.. så eg tenkte å gå til innkjøp av en billig biltema sub med innebygget forsterker, den er 8" og yter 200W, selgeren sa allle ledninger lå i pakken, men han var full i dritt.. så måtte ut og kjøpe et lite starting kit.. greit nok.. fikk strekt ledninger til suben bak, alt skal være koblet riktig, den funker.. eneste er at når jeg starter motoren så bestemmer bilen seg for å kubbe strømmen til spilleren... noen som har vært borti noe lign før? evt vet ka problemet er? selv tenker eg det må være noe feil på strøm ledningen et sted.. men hvor? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette "kartet" over ledningene... etter det eg forsår så må eg koble meg på den orange for at stereoen skal fungere når motoren e igang?

 

1997 Volkswagen Golf Car Stereo Radio Wiring Diagram

 

Car Radio Constant 12V+ Wire: Red/White

Car Radio Ignition Switched 12V+ Wire: Orange

Car Radio Ground Wire: Brown

Car Stereo Illumination Wire: Gray/Blue

Car Stereo Dimmer Wire: N/A

Car Stereo Antenna Trigger Wire: N/A

Car Stereo Amplifier Trigger Wire: N/A

Front Speakers Size: 6 1/2″ Speakers

Front Speakers Location: Doors

Left Front Speaker Wire (+): Blue/Black

Left Front Speaker Wire (-): Orange/Black

Right Front Speaker Wire (+): Red/White

Right Front Speaker Wire (-): Orange/White

Rear Speakers Size: 6 1/2″ Speakers

Rear Speakers Location: Rear Door

Left Rear Speaker Wire (+): Red/Light Green

Left Rear Speaker Wire (-): Orange/Black

Right Rear Speaker Wire (+): Blue/Light Green

Right Rear Speaker Wire (-): Orange/Red

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du at spilleren/subben kutter ut når du starter bilen men kommer på igjen etter at du har starta?

 

er det sånn er alt rett kobla.... skal være sånn...

 

Nei, det gjorde den før og hadde den gjort det hadde eg vært fornøyd.. problemet nå er at den ikke kommer på igjen etter motoren e startet.. men slår seg på når eg tar den av igjen... osv

 

 

Gul ledning fra spilleren skal ha konstant 12v og rød fra spilleren skal ha 12v fra tenningen.

Altså gul til rød/hvit og rød til orange, så er strømmen riktig koblet. Samt sort til brun da selvfølgelig :)

 

ehm, ja.. Eg målte at rød ledning var konstant og kuttet da den i 2 og koblet på en "splitter" slik at eg kunne koble på den røde strømleningen fra suben... om eg har forstått det riktig så må eg ha den gule inni mixen også? siden det er ignition strøm ledningen? eller surrer eg nå?

Endret av AdrianK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, suben skal ha en EGEN kurs direkte fra batteriet via sikring, og jordingen til suben fester du i setebeltefestet baki.

Så er det som jeg skrev, GUL ledning som skal ha konstant 12v, og rød ledning som skal ha strøm fra tenning (i noen tilfeller så er det motsatt, men det finner du ut fort for da lagres ikke radiokanalene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Got it.. men fikk ordnet en midlertidig om ikkje litt tungvint måte.. koblet meg rett på den gule kontant størm 12v ledningen og må skru av cd-spiller og sub manuelt.. men nå funker det hvertfall både med og uten motor på! :) Så får eg heller trekke kabel til batteriet og fikse remote ledning fra spiller til sub senere når eg gidder :P Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår