Gå til innhold

Ford Mercury Zephyr 1981


carwell

Anbefalte innlegg

Startet først en tråd under "Mustang" da jeg ikke fant noe annet passende bilmerke, men tråden passer muligens bedre her. Har altså en Ford Mercury Zephyr Station Wagon 1981 som jeg tok hjem på flyttetoll fra Canada i 1984. Det er en 6 syl rekke på 3,3 ltr, GM. Bilen hadde termoplastisk lakk som fort ble stygg. Umulig å gjøre noe med. Helprimet bilen i 1985 og lakket med acryllakk + et lag klarlakk. Har siden holdt seg utrolig godt lakkmessig. Bilen har gått 149000 km (det er km på speedometer da den er produsert for salg i Canada). Den står mye inne om vinteren da bilen ikke har sperre på diff. Kan legge ut bilder senere hvis noen er interessert i det.

Nå har jeg fått oljelekkasje i front av motor (jeg er ikke særlig motorkyndig). Tror det lekker i gjennomføring ved aksel til vifte/drivhjul for viftereim til dynamo.(Det er vel en simmerring her? Er det stor jobb å bytte denne?) Det har nå lagt seg olje på innsiden av vifte/dynamoreim. Skal skifte denne samt servoreim, men det står ikke noe nummer på noen av reimene. Husker ikke sist jeg byttet, om jeg noen gang har gjort det.

Skal også bytte tennplugger, men i instruksjonsboka står det ikke noe om åpning disse.

Er det noen her på forumet som vet noe om dette, eventuelt hvor jeg kan henvende meg for å innhente nødvendig info om reimer og plugger. Ønsker ikke Å ta av reimene før jeg har de nye for hånden. Ville være takknemlig om noen tok seg bryet med å svare dersom de sitter på kunnskap om det jeg er ute etter.

Vet at det ikke er mange Mercury som går i Norge. Dersom noen eier en slik ville det vært hyggelig med en melding.

 

mvh

carwell

Endret av carwell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår