Gå til innhold

Manuell vindusheis sviktet


eyvind6

Anbefalte innlegg

Hei,

vinduet på passasjersiden var fryst fast igår, og jeg var litt hardhendt med den manuelle vindusheisen. Det hørtes et knakk, og jeg hørte en liten del falt ned i hulrommet i døra. Etterpå var det ikke noe "tak" i sveiva.

 

Dagen etter hadde vinduet tint, og da jeg lukket døra "datt" vinduet ned! Dårlig tidspunkt å kjøre med åpent vindu! (Storm og regn på sørlandet.)

 

Tips til midlertidige og permanente løsninger? Har under middels mekkeevner når det gjelder biler. Men opphugger med deler lett tilgjengelig.

 

2003 Berlingo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som en midlertidig løsning... trekk vinduet opp igjen, og sett en liten trekile ellernoe mellom lista og vinduet... evt et par striper med gaffatape fra ruta og opp på ruteramma...

 

for å reparere må du jo finne en hel heis, og bytte denne inne i døra, noesom ikke er vanskelig, men kan være ganske knotete, eller om du finner ei billig dør i samme farge, skifte hele døra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips.

Det første måtte jeg gi opp, da vinduet hadde kilt seg halvveis. Da jeg prøvde å få det helt opp, datt det i stedet helt ned. Nå ligger det og klirrer nede i døra. Har tapet over plast. Dette bråker fælt over 50, også ser man ikke ut vinduet.. (Kaldt også..)

 

Prøvde å få av dekselet på innsiden. Fikk det delvis opp, men skjønte ikke hvordan jeg kunne få det helt av (ser ut som om døråpner og sveiva sperrer for dette?) og turde ikke prøve mer av frykt for å ødelegge mer enn jeg fikset. Noen tips til hvordan man får av dekselet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveiva trekker du rett ut, vipp så av dekslet rundt døråpner med en skrutrekker fra underiden...

 

Deretter vipper du av ytterdelen av håndtaket inne i bilen, under der skal det sitte to skruer...

 

Da skal du kunne ta av trekket...

 

pass p at du ikke ødelegger plasten inne i døra for mye... prøv å få den av i liminga rundt... ødelegger du den så tape iallefall sammen igjen...

Endret av sven410
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår