Gå til innhold

Skifte ut eldre Blaupunkt: Spørsmål om tilkobling (bilde)

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Denne Blaupunkt radio/Cd-spilleren ( 2002 mod) funker ikke lenger.

Er i VW Caddy (samme årsmod)

 

Tenkte kjøpe en rimelig Pioneer eller noe. Men da jeg så på baksiden på en sånn på Elkjøp tidligere, var det helt andre koblinger. Og de sa noe om at det ikke gikk i hop.

 

Noen som vet hva jeg trenger eller kan gjøre her eller hva slags spiller som kan passe?

Er ikke noe nøye, vil bare ha en rimelig ok standard CD/radio.

 

Ps. Ikke for avanserte svar please ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp kan ikke bilstereo. Enhver spiller du kjøper ny idag vil passe, da bilen din har ISO-kontakter og det er de som synes på bildet.

Alle nye spillere idag har ISO-kontakter, men det er ikke alle biler som har ISO-kontakter, og de trenger en overgang.

 

Den blå AUX-overgangkontakten derimot "hører til" Blaupunkten og den kan du selge igjen om du ikke skal ha en ny Blaupunkt, da kan den passe der.

 

Har en ny billig JVC-spiller til salgs for snaut halv pris; 695,-:

KD-R312.jpg

 

På din nye spiller må du forøvrig bytte om på Gul og Rød ledning på spillerens ISO-klosser, dette er godt forklart i bruksanvisningen til spilleren, men det kan jeg ordne om du handler herfra.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elkjøp kan ikke bilstereo. Enhver spiller du kjøper ny idag vil passe, da bilen din har ISO-kontakter og det er de som synes på bildet.

Alle nye spillere idag har ISO-kontakter, men det er ikke alle biler som har ISO-kontakter, og de trenger en overgang.

 

Den blå AUX-overgangkontakten derimot "hører til" Blaupunkten og den kan du selge igjen om du ikke skal ha en ny Blaupunkt, da kan den passe der.

 

Har en ny billig JVC-spiller til salgs for snaut halv pris; 695,-:

KD-R312.jpg

 

På din nye spiller må du forøvrig bytte om på Gul og Rød ledning på spillerens ISO-klosser, dette er godt forklart i bruksanvisningen til spilleren, men det kan jeg ordne om du handler herfra.

 

 

Javelll, men det er jo helt suverent. Mange takk for redegjørelsen. Det må ha vært noe gammeldags de skulle selge billig de har vist meg på Elkjøp da ( er et par år siden) Og så har jeg trodd at disse kontaktene her var noe spesielt som bare Blaupunkt brukte.

 

Mange takk også for tilbudet på den JVC spilleren. Skal absolutt vurdere det, bestemmer meg nok innen en dag og to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Den passet helt fint og fungerer helt greit.

 

Men det var veldig skarp ubehagelig lyd i den. Og så starter den fra begynnelsen

på cd'en hver gang man stopper og starter bilen ( i motsetning til den gamle, der den startet

der det slapp sist)

 

Men nå har jeg ikke satt meg grundig inn i innstillingene enda, så håper begge deler er sånt man

kan stille inn og lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sikkert 10 år siden jeg hadde JVC, men jeg mener at den ikke skal starte på ny når strømmen har vært av.

 

Gjør følgende:

Gå inn på audio(lydinnstillinger), juster bass til 2, diskant til 1 og loudness på(evt. på første stilling).

Ble lyden bedre?

 

Ta ut nøkkelen, vent 2 minutter, skru på igjen og sjekk om lydjusteringene står på det samme?

Gjør de det er det koblet rett, hvis ikke går du bak i stikket på spilleren.

 

Gul på spiller skal kobles mot tjukk rød i bilens stikk, Rød fra spiller skal mot tenningspluss. den som er ledig når gul er flyttet.

 

Det kan jo være selveste Transmedia har gjort en forglemmelse, men det kan han evt kommentere, det kan og hende noen har tukla på bilen før også 10 år er litt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde helt rett, det var tikoblingen som var feil.

Det jeg gjorde, var å ta ut den skjøteenden som var på spilleren, og koblet den fra bilen (den sorte koblingen)

rett inn i spilleren.

Da fungerte alt som det skulle. Så da må vel koblingen som var i bilen ha vært sånn at den passet likevel da?

Men iallefall, nå ble det i orden.

 

Og justere lyden som du sa, gjorde også underverker. Helt bra nå, mange takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår