Gå til innhold

2.5 TDI R5 motor, litt spørsmål?

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Hei, er dog litt usikker p� om jeg er i rett underfora, men noen kan sikkert flytte meg om jeg er feil:-)

 

Sitter jo ofte med litt tanker og id�er som sjelden blir noe av, men liker � se litt p� mulighetene og bruke hodet litt innimellom.

 

Ford Granada, savner dieselmotor, og 2.1/2.5 peugeot er verken attraktivt eller vanlig, men det er det de er levert med.

 

Den gamle 2.5TDI rekkefemmeren til audi har jeg h�rt mye bra om.

 

Sp�rsm�l:

 

Hvor ligger sumpen p� motoren, foran eller bak travers(frykter foran), jeg skulle da helst hatt bak traversen.

 

Motorstyring: Denne er vel ikke mulig � f� med mekanisk pumpe?

Hvordan er det � koble opp dette i en annen bil, kabelsalat til tusen, eller er det overkommelig.

 

Hvordan er det med krefter i disse, ikke ute etter noe r�skinn, men er jo ikke en mopedbil det er snakk om heller.

 

Forbruk?

 

Elektronisk gasspedal?

 

S� er det jo dette med girkasse da.

 

Hvor sitter veivakselsensoren?

Hvor stort er svinghjulet?

Sitter starteren p� motor eller kasse?

Passer f. eks Kasse fra Volvo D6 p� denne?

H�rt noe om sprinterkasse som passer

Dog har jeg mest tro p� Fordkasse med adapter eller omsveiset clutch-hus, om den t�ler kreftene.

 

Sikkert mere som m� tenkes p� ogs�, og sikkert ingenting som passer rett p�.

 

Er jo andre motorer som er aktuelle ogs�, men jeg tror ikke jeg b�r g� lenger enn R5 i lengda, da det jo kun st�r R4/V4/V6/V8 i disse orginalt.

MB 605A kunne jo og v�rt aktuell, 2.5 TD 150hk, men den vet jeg har sumpen feil, og oljepumpa sitter i bunnpanna.

Har jo tenkt litt p� 1.9 ogs�, men syns det blir litt lite, og litt tam lyd, men de g�r jo billig og bra som regel(tenker ikke golf/vento-motorer da nei).

 

noe annet man b�r tenke p�?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5 rekkefemmer er en meget solid og slitesterk motor, 2.5 V6 har nok en mer frynsete rykte ;) Mye av årsaken er den dårlig oljen de heller på!

 

Sumpen på motoren er hverken foran eller bak travers på C4, dette fordi den ikke har travers/subramme i den forstand. Subrammen på denne er U-formet med motoren plassert i midten, bilde under. Motoren er festet i karosseriet, ikke subrammen.

 

AU_Bilder_118_118399200.gif

 

Hvorvidt denne kan bygges om til ren mekanisk pumpe skal jeg ikke begi meg ut på, ville nok beholdt den som er og flytte over ECU mm. Er en annen her på forumet som nå driver med det samme, da i en Pajero. Mer HER.

 

AAT-motoren som står i C4 har 115 hk og 265 Nm originalt v/1900/2250 rpm (K14/K16 turbo).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår