Gå til innhold

Sparkel. På bil. Varighet? Best merke?

Ranger emnet


Mad Silence

Anbefalte innlegg

OKay=) Har foreløpig testet biltemaen(den løsna fra seg selv- prøvde flere blandinger mer og mindre herder)

og testet den på BilXtra. Den virket faktisk veldig bra=)

 

Ja sant=) er vel lurest å ta mange tynne enn ett tjukt?=)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema sin sparkel bør ikke brukes på noe som er nøye...

 

ellers så er det som mange sier nøye medgrunnarbeid, jeg pleier og å tynnervaske før jeg sparkler...

 

ikke minst er det nøye å ikke overbehande før sparkelen er gjennomtørr, og viktig å legge over primer og lakk når den er det, og du har bygget opp det du skal. sparkelen holder på evt fukt den blir utsatt for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wuerth sparkelet er meget bra synes da jeg. i sommer skjærte jeg ut ca 40 x 40 cm av karroseriet og fiksa det og da ble det en del sparkling. ble veldig bra til slutt. men dog, sparkla 5 ganger før det ble helt bra. men resultatet likte jeg :)

 

her er noen bilder fra før og etter:

dette er fra da jeg bare fjerna rusten og bare hadde rustbeskyttelse. begynte ikke å fikse på det før 2 uker senere siden jeg ikke hadde tid akkurat da

img20110827105725.jpg

 

andre lag sparkel...

img20110828142438.jpg

 

resultat etter første strøk lakk (ikke tørket helt enda da bildet ble tatt)

img20110829104317.jpg

 

ble meget fornøyd. men kunsten er å ha en myk sparkelspade og legge på så tynt som mulig og få minst mulig pussing. og selvfølgelig rett blanding med sparkel og herder

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en bra fiks det:D Og den sparkelen henger enda? uten avprelling?=) Kult! jeg reparerte og ett lignende hull av det du har der. det var ganske sort. så da festa jeg faktisk en bit av ett håndkle som jeg dynka i polyester først. så det hang til karosseriet(fra bakriden) og deretter sparklet over! Ble og veldig fornøyd med resultatet der=) Da brukte jeg bilxtra sin sparkel. Ser ut som den funker=) prøvde å gi noen harde dunk etter noen uker. ikke noe løsning=) (en ikke så viktig bil ) hehe =)

Mvh Mad Silence

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\

Extreme Db-Drag!=)

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

wurth , eller RM sin synes jeg er best.. ;) de er også lett og arbeide med! biltema sitt sparkel er som nevnt over bare til arbeid som ikke er så veldig nøye. :P

 

vær nøye med grunnarbeidet, så holder sparklet seg på plass.. ;) ikke bruk for grovt pussepapir,blås rundt området før du sparkler(så ikke det kommer mere skitt på plassen du skal sparkle) og vask med silikonfjerner,(vask nøye!)

gjør grovretting på flaten du skal sparkle først, og ang tykkt eller tynnt lag, så kommer det forsåvidt ann på hvor tykkt.. men er nok ikke noe problem, tørker bare treigere.. =)

og før lakk.. vær nøye med sliping og vask;) ellers løsner lakken også..

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår