Gå til innhold

Audi A4 Stv. 1997 1,8 turbo - vått på førerside og bak

Ranger emnet


Olav Honnemyr

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. Er forholdsvis ganske ny på bilforum, så beklager visst feil.

 

Har som sagt en Audi A4 som jeg er ganske glad i. Det som nå plutselig har skjedd, er at golvmatta på førerside + bak har blitt kliss bløtt. Veit at det må være noe mer, da jeg sjeldent bruker bilen. Har noen vært borti det før? Evt. noen forslag? Hvor mye koster det å fikse, og er det evt. mulig å fikse selv? Setter pris på svar, snarest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er et vanlig problem og noe de fleste kan fikse selv.

Du finner mange tråder om du søker på "vann i A4" eller på samme tema på tvers av biltyper/-merker.

Gjerne ofte dreneringsproblemer, pollenfilter etc.

 

Her er f.eks en tråd;

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/247752-audi-a4-1-9-tdi-1996-vann-i-bilen.html

 

Bare husk å tørke skikkelig når du har funnet ut av synderen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem i min sedan. Sjekka alt jeg fant av drenering og lignende, men det var faktisk frontruta som var synderen. Tok av listene rundt frontruta, smurte på rutetett fra biltema og satte på igjen listene. Lekkasje borte.

 

Anbefaler å ta ut hele gulvet når det skal tørkes, siden det er såppass mye isolasjon under der som suger til seg ekstreme mengder vann.

Enkel og grei jobb å få ut gulvmatta, bare husk på hvor alle skruene skal sitte :blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg synderen. Ettersom jeg ikke er den glupeste personen til å gjøre ting sikkelig, la jeg for et halvt år siden kabel gjennom der hvor panser vaieren går. Det ble veldig dårlig tetta igjen, men jeg merka ingenting før sist helg. Setene er nå skrudd av, og det jeg da lurer på er hvordan man får av lister og diverse som holder igjen "golvet" ? Veit at det skal være noen skruer under dreneringsgummien i dørene fra utsiden, men hos meg sitter disse bomm fast, så da regner jeg nesten med at det er noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår