Gå til innhold

Motorproblemer, Ford Taunus 12m p6 1969


tjuice

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg nylig en 12m. Den var på østlandet, så jeg måtte kjøre den hjem til Stavanger. Motoren fungerte helt fint, og alt var velstand. Men da jeg var kommet til Kristiansand og tanket, så slet motoren mer enn normalt med å starte. Jeg kom meg avgårde, og det gikk helt fint å kjøre, eneste var at det kunne virke som om bilen "hikket" av og til, nesten som om den slapp gassen i et lite sekund for å så hente seg inn igjen. Etter at jeg kjørte fra kristiansand bestemte jeg meg for å ikke stoppe før det var nødvendig. Da jeg kom til en bomstasjon, om skulle betale, døde motoren da jeg satte den i fri. Jeg fikk ikke start på den igjen og det endte med at jeg måtte trille den 3-400m til en rasteplass for å parkere den midlertidig. Dette er 2 timer hjemmefra vel og merke, er sikker på at dersom jeg hadde bare duret videre så hadde jeg komt meg hjem. Jeg er ikke alt for flink med bil, så jeg ble guidet over tlf for å se etter eventuelle feil. Kom ikke frem til noe da det så tilsynelatende ok ut. Når jeg starter den så virker det som om motoren ikke vil tenne. Kan det være noe feil med tennpluggen? Men så lurer jeg på hvorfor det gikk helt fint å kjøre den, men med en gang den gikk i fri så stoppet den?

 

Håper noen kan hjelpe, er litt kjipt å måtte begynne å se etter en henger å slenge bilen på, da spesielt siden jeg ikke har BE :p

 

Mvh Torjus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bilen er påkostet en del den siste tiden, bla

ny clutch,ny drivakselmansjett yttre h/side bremser, alle rør lagt opp nytt i kobber, band og pumper bak,skiver og klosser foran. front fanger4nye sommerdekk,sandblåst og lakkert felgene, osv. bilen starter og går fint. sitter en 1700cc V4 motor.har sveiset et hull i gulv,og sveiset inn ny plate i kanalen på v side. ellers er bilen i meget god teknisk stand!"

 

dette er fra selgeren, om det skulle være relevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår