Gå til innhold

Bytte belg på innsug 230e


the king

Anbefalte innlegg

Hei. Må bytte innsugsbelgen på 230'n min, nesten helt sikker på at det er et hull i den. Fusker litt, og dør av ved fullt pådrag. Og dårlig motoreffekt. har funnet ut at spjeldet under luftfilterboksen går litt tregt. Om jeg hjelper det litt ned samtidig som jeg gasser virker den som den skal.

 

Er det noen som kan forklare meg/ har en guide på hvordan jeg bytter denne belgen?

 

Mvh Christian.

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å forklare det enkelt :P

 

1. Av med luftfilterboksen (Verktøy, 10mm pipe)

 

2. skru av alle bensinrørene fra bensinmengdefordeleren altså den du ser til venstre på spjeldhuset og alt du ser er koblet til.

 

3. skru av mutterene rundt selve gasspjeldhuset ( tror det er 4-6stk gullaktige)

 

4. løsne slangeklemma til selve belgen du skal skifte, så er det bare rike og dra litt så er det av.

 

 

når det er løsnet ser du noen muttere på undersia av huset der belgen sitter fast i løsne disse monter nytt og motsatt :)

 

OBS!!! når du skal montere dette igjen kan belgen være litt vrang å få montert på innsuget vær veldig sikker på at den har gått på plass får du strammer med slangeklemma.

 

 

MVH Roy

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Hyggelig :)

 

du kan høre med mekonomen, ellers så har bos den koster vel rundt 300-400kr :)

Ånei, ikke verre :)

 

Var nede på Bos og snakket med en som hadde peiling på de motorene.

Han ba meg sjekke en gang til for falskluft, samt noen reléer osv.

Kan fortsatt ikke finne noe, men er det noen mulighet for å sjekke belgen uten å demontere den?

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falskluft er et vanelig syndrom på M102 motorene og belgen pleier å være en stor synder, denne morkner og sprekker med årene. du kan bare sjekke denne ved å demontere gasspjeldhuset. og hadde nok uansett skiftet denne når du først har den løs ;)

 

kanskje sjekke bensinfilter om det er noe tett, har du sjekket tilstand på luftfilter? Plugger?

MB 190E 2.3 1987 16V Look

 

http://WWW.MB190KLUBB.com

 

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falskluft er et vanelig syndrom på M102 motorene og belgen pleier å være en stor synder, denne morkner og sprekker med årene. du kan bare sjekke denne ved å demontere gasspjeldhuset. og hadde nok uansett skiftet denne når du først har den løs ;)

 

kanskje sjekke bensinfilter om det er noe tett, har du sjekket tilstand på luftfilter? Plugger?

Har sjekket etter falskluft, kan ikke finne noe som helst i grunn.

Har byttet plugger, pluggledninger, luftfilter, bensinfilter og fordelerlokk, men den får ikke bensin på fullt pådrag. Fikk en som kunne litt til å kikke på det i dag, men han var ikke sikker han heller. Men vi fant litt ir på mikrobryteren til tomgangen, så jeg kunne få en som var "ekspert" på disse bilene til å se på det til uka, siden han hadde vært borti di før.

95' Golf 3, 2.0 Gl - Solgt

90' Mercedes 230e - Død

96' Ford Fiesta kul edition - Kasta

90' Volvo 240 (snart turbo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår