Gå til innhold

CorsaB WorldCup Langtidsprosjekt

Ranger emnet


Pioneer

Anbefalte innlegg

Om grenrøret er i 304 rustfritt så vil du få skikkelig klang i det. hehe

 

Har kun fått testet demperene i ett slikt sett. Riktignok til Kadett C, men de var stive og gode. Kommer jo ann på hvordan du ønsker at bilen skal oppføre seg da. Men på asfalt så synes jeg de fungerte utmerket.

Men autostyle er jo billigmerke, så kan hende de kjøper deler av mange produsenter, og da er det ikke sikkert at du får samme kvalitet på dempere til Corsa.

 

Et lite forslag eaton m45 får du kjøpt billig på ebay ol...

C16XE073.jpg

C16XE069.jpg

 

evt bruk google translate og sjekk ut denne siden:

http://www.ruostepeikko.com/CorsaTR.html

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpte grenrøret på ebay, da det var så billlig, holder nok så lenge jeg har bilen.(håper jeg:p) Det ble kjøpt fra tyskland og er i "edelstähl". Sikkert noe jall, men funker:) Passformen til resten av eksosen var jo ræva og hadde bare en dag til å få det på så ble noen midlertidige koblinger med fleksirør og x-antall klemmer, men skal sveise skikkelig overgang når jeg kommer hjem til jul. Powerbox blir også laget i løpet av julen tenker jeg. Må bare få tak i nedre innsugmanifold til x16xe først.

 

Tviler på at corsan får pustehjelp fra kompressor eller turbo dessverre, vil først og fremst utnytte det lille ekstra potensiale som ligger skjult i 1.6 litern:) Derfor nytt innsug og eksos. Motoren trenger veldig en overhaling også i nærmeste framtid. Alt av pakninger, ventiltetninger, stempelringer og det meste av lager. Drikker jo olje som bare f...

Clutchen er heller ikke noe særlig i form, så dette blir prioritert før evt. mer oppgradering av motor.

 

Ang. understell så må det være stivt. Kommer til å bli så lav som mulig med 14 tommere så orker ikke høre på subbing i hver eneste lille hump i veien:p Blir ikke noe bil jeg kjører langt med så kjørekomfort er ikke så nøye så lenge den henger på veien:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At C16XE er oljetørst er vel ingen hemmelighet.

Hadde slik motor i min gamle Astra F, fylte 1liter olje for hver tredje tank, gikk lei og byttet den ut med en C18XE 125hk. Det hjalp godt.

 

Å overhale disse vil nok koste mere enn hva det smaker da det ikke er pakningene sin skyld for at den drikker olje. Det er dimmensjoneringa av stempel og sylinder som gjør dette er jeg blitt fortalt. Må opp på overdim stempler for å bli kvitt problemet, nye ringer vil ikke hjelpe så lenge.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var c16xe du hadde i astraen? Aldri hørt om en astra med den. Sikker på at det ikke var x16xe eller x16xel? Sistnevnte er værstingen på oljeforbruket. Finner den i astra og vectra. Men ja alle 1,6 literne i den generasjonen er kjent for oljeforbruk, men er forskjell på hvilke som er værst.

Tror det vil hjelpe betraktelig med en overhaling, men Time will show!:p

 

Men som sagt, er student så tid og penger er mangelvare, men skal nok få skikk på corsan etterhvert:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omc er jo ennormt trege med å legge inn nye medlemmer:p Prøvde å bli medlem i august en gang og har prøvd på nytt igjen nå, men ingen ting skjer:p Så venter bare i spenning på en mail med kontonummer for innbetaling slik at jeg blir medlem:p

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang oljeforbruk er c16xe akkurat like dårlig som x16xe og xel.

Skal du gjøre dette skikkelig borrer du blokka og setter inn nye overdim stempler. Sylindre blir ovale og da hjelper det ikke med nye ringer.

Kan hjelpe liiiit om du setter inn nye typen stempler, da disse har hull bak oljefjæra for drenering.

 

c16xe er en bra potensiell motor for å gjøre den hissig, men koster mye kroner.

Beste og billigste er å kaste inn en c20xe.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info:)

Hadde hørt at det var forskjell på disse, men mulig det er feil.

 

Ja, SBD har noen hissige kit til 16xe, men koster jo flesk:p Blir bare nytt innsug og bedre eksos på denne desverre. Er litt på utkikk etter c18xe, c20ne eller c20xe også, men kommer litt ann på om jeg finner en grei en før jeg begynner å kjøpe inn deler til motoroverhalingen. Økonomien tilsier at det ikke blir med det første ser det ut som:p

 

Har også blitt tilbydt å kjøpe en WorldCup med god motor og mye bra deler så får se hva det blir til:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal heller sende deg teknisk tegning av boksen men alle mål når den er ferdig, så er det bare å sveise sammen en selv:)

 

Hm, Corsa B, Vectra B og Astra F/G tror jeg kom med x16xe.. Er hvertfall lettere å montere powerbox på innsuget til den motoren siden monteringsflaten er helt flat. Det er den ikke på c16xe, men skal vel gå greit på den også. Hvis ikke jeg får tak i nedre innsug til x16xe, kommer jeg bare til å bruke den jeg har.

 

Har hørt mye dårlig om tuningart sine coilovers:p Tror jeg kommer til å legge litt mer penger i det, fant noen som heter Lowtech - HiLow. Noen som har erfaringer med den typen?

 

 

Så har jeg blitt medlem i omc nå:) endelig! hehe. Så da kommer tråden til å fortsette der etter nyttår, men oppdaterer her også hvis det er interesse:)

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært supert om jeg kunne fått tegning når du er ferdig. har solidworks selv, men er ikke helt inni det enda for å si det sånn :wonder:

 

tuningart er så billige, at jeg prøver hvertfall :P

 

Håper på å få se oppdateringer her også, selv om jeg skal melde meg inn i omc snart.

Endret av Olsen_nissan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegning skal du få;)

 

Fikk ikke laget i juleferien... Ble for mye stress, i tillegg tok jeg av innsuget og fant ut av at det funka ikke å feste noe på det jeg har så må få skaffet x16xe innsuget.

 

Nå begynner skolen igjen, og blir vel knapt med tid og penger til å skru noe særlig i vinter, men har en halveis plan hvertfall.

 

1. Pri - Skifte clutch

2. Pri - Lage powerbox

3. Pri - Handle inn felg/dekk bredding og senk slik at det er klart til våren:)

 

Blir 8x14 og 9x14 Steffan 5 stern, senk er enda uvisst..

60009600_60009700.jpg

Og så dukker det vel opp en emblemfri grill og 55w xenon-kit i posten snart:)

Endret av Pioneer

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår