Gå til innhold

Boose anlegg fra Audi, noen som kan hjelpe meg med ledningsnettet?

Ranger emnet


amcars

Anbefalte innlegg

Har solgt A6'n vår og vi ønsker da å sette inn det orginale Boose anlegget fra denne i vår -98 A4. Noen som kan disse anleggene? Legger ut noen bilder her som viser de ulike koblingene... Lurer da litt på om det er noe vi mangler som vi ikke fikk tatt ut av A6'n før vi leverte denne... :(

 

[ATTACH]26031[/ATTACH]

Her ser dere koblinngsskjema som sitter på spilleren. CD-veksleren er defekt og vi har en Sonyspiller CD-veksler som vi ønsker å koble til ved en senere anledning når jeg finner en oversikt over ledningene inn på den spilleren skal kobles til...

[ATTACH]26032[/ATTACH]

her er ledningene som sitter bak på spilleren. I tillegg er det en kontakt hvor all strøm kobles til...

[ATTACH]26033[/ATTACH]

Denne kontakten sitter på basskassen. Her er det jeg ikke helt skjønner hva disse er til...?

[ATTACH]26034[/ATTACH]

Dette er vel de ledningene som kommer fra den gule kontakten bak på spilleren?

 

Så det jeg lurer på er hva de ulike tegnene på koblingsaskjemaet betyr og hva den ene kontakten som gåt inn på basskassen er til...

 

Noen som kan hjelpe?

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! du har jo ødelagt anlegget i A6`n... Er A6`n sendt til hoggeren den eller?? Her skulle du absolutt ha sett etter noe nytt å montere i A4 fremfor å ødelegge det som hørte til A6.

Som du ser av tegningene og kontaktene, så stemmer ledningene overens. For at du skal ha bruk for den gule, så må du ha forsterkeren som satt i A6`n også. Har du ikke denne, så kan du se bort i fra den gule, evt kjøpe en ny gul med de rette utgangene til ekstern forsterker.

 

Skal du ikke ha noe ekstern forsterker, så kan du se bort ifra gul, blå og grønn kontakt, for da er det kun std iso i de to øverste kontaktene som gjelder (øverst på det første bildet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det mye... dette kan jo bli... hvor skal man... jammen... de avklipte kontaktene skulle da absolutt sittet igjen i A6'en, de samme kontaktene sitter jo fra før i A4'en. Vi får håpe A6'en idag kjører glad og lykkelig rundt på de evige autostradaer, det er nesten så jeg ikke vil høre noe annet enn dette om dens skjebne... :P

 

Det er forøvrig ikke spilleren som utgjør Bose-anlegget, men originalforsterkeren og alle høyttalerne som er Bose-forskjellen, samt minst én anderledes innkoding i bilens sentralhjerne og eventuelt litt kabling.

 

Greit nok å kun ville skifte over spilleren fra A6'en til A4'en (forøvrig ikke sikkert frontplaten på A6-spilleren vil passe på A4-dashen), men det var altså ikke nødvendig å kappe noen ledninger, bare Unplug'n'Plug'n'Play.

 

Og å få en Sony CD-skifter til å snakke samme språk som en Audi-spiller greier ikke selv Jonas Gahr Støre, da må det nok benyttes en polakk med elektroniske evner og en neve dollars eller tre for å lage et passende interface. Blir nok billigere å spore opp en original Audi-skifter.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det mye... dette kan jo bli... hvor skal man... jammen... de avklipte kontaktene skulle da absolutt sittet igjen i A6'en, de samme kontaktene sitter jo fra før i A4'en. Vi får håpe A6'en idag kjører glad og lykkelig rundt på de evige autostradaer, det er nesten så jeg ikke vil høre noe annet enn dette om dens skjebne... :P

 

Det er forøvrig ikke spilleren som utgjør Bose-anlegget, men originalforsterkeren og alle høyttalerne som er Bose-forskjellen, samt minst én anderledes innkoding i bilens sentralhjerne og eventuelt litt kabling.

 

Greit nok å kun ville skifte over spilleren fra A6'en til A4'en (forøvrig ikke sikkert frontplaten på A6-spilleren vil passe på A4-dashen), men det var altså ikke nødvendig å kappe noen ledninger, bare Unplug'n'Plug'n'Play.

 

Da får jeg tilsendt forsterkeren i fra ny eier, men høyttalerene var allerede byttet ut etter en annen skade så de er det ikke så farlig med. Finnes mye høyttalere i samme kvalitet på markedet. Bilen blir hugget pga stor skade etter en kollisjon, så den kommer aldri på veien igjen. Den var forøvrig sammensatt av en sedan og en avant etter tidligere skade... I A4'n som jeg skal montere dette inn i er det plass til spilleren. Det har sittet et Booseanlegg tidligere i den. Tidligere eier klippet bort alle kabler og kontakter når han monterte DVD spiller inn i stedet, og derfor har jeg tatt med kontaktene i fra A6'n. Største problemet blir å få plassert basskassen bak i bilen da det er stor forskjell på plassen der bak på A4 og A6... :(

[ATTACH]26103[/ATTACH]

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mye høyttalere i samme kvalitet på markedet.

Ja, det aller meste er faktisk bedre... ;)

Bose-høyttalere i Audi er gjerne på 1 og 2 ohm, så ved å sette inn 4ohms høyttalere (som jo er bransjestandarden for bilhøyttalere idag), så bør du forvente litt lavere volum-nivå ihvertfall.

Bose-systemet er også for det aller meste kun basert på equalizing/utjevning av musikkfrekvens-gjengivelsen, så når Bose-forsterkeren justerer f.eks. bassfrekvensene så de blir tilpasset de knøttsmå Bose-høyttalere, kan den samme justeringen bli for mye eller for lite om man bruker bedre og større høyttalere.

 

I A4'n som jeg skal montere dette inn i er det plass til spilleren. Det har sittet et Booseanlegg tidligere i den.

Joda, som nevnt er det ikke forskjell på Bose-spillere og nonBose-spillere, mener bare at spilleren kan bli sittende noen millimeter for langt inn/ut av dashbordet siden A4- og A6-dash ikke er like og ikke bruker samme front på spillerne. Farge kan også avvike. Men det er jo bare å prøve.

 

Er også kontakten til basskassa klippet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår