Gå til innhold

Biltema oppkjøringsramper

Ranger emnet


Aalsen

Anbefalte innlegg

Har bare lest at oppkjøringsrampene fra biltema er håpløse og diverse andre negative ting om dem. At de skraper opp frontfangeren og at bilen bare dytter rampene forover i stedet for å kjøre opp dem, og at man ikke får kjørt opp dem i det hele tatt, og må ha planker for å komme opp osv osv.

 

Dette er feil! i hvert fall i mitt tilfelle, men forstår ikke hvorfor det skulle være så annerledes i andres tilfelle.

Jeg har en helt original passat fra 99. Ikke spesielt høy er den heller, lavere en snittet tror jeg..?

 

Vel, jeg skiftet olje på bilen i dag og brukte rampene for første gang. INGEN problemer, kjørte rett opp, sakte og sikkert, uten å spinne ÈN gang. Rempene leet ikke på seg i det hele tat. Stod midt på asfalten.

 

Hadde fin klaring til frontfangeren da jeg kjørte opp også.

 

558445-10-1321217414323.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker greit for meg og!

 

Men tror det har mye med hvilket underlag de står på.

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har senket bil er jo ikke oppkjøringsrampene sin feil :p

 

Ja, har nok mye med underlaget å gjøre da. Har bare prøvd på asfalt, det er jo grovere enn betong og epoxy :)

 

Har ikke senket bilen min jeg :) Men har plagdes en del med lave personbiler som har mye overheng. Ett godt tips er foresten å feste ett belte eller lignende når du skal kjøre oppå. Da holdes rampene på plass i det du skal kjøre oppå de.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Joda, både de blå fra Biltema, de røde fra Torshov og liknende metallramper fungerer OK for mange. Men så er det noen men:

  • Original lav evt. senket bil, samt biler med lange overheng skraper nedi rampene.
  • Oppkjøring med annet enn drivhjulene fører som regel til at rampene sklir, og underlaget skrapes.
  • Rampene er for smale til å sikte brede dekk innpå dem, og dekk som stikker ut på siden er ikke trygt.
  • Underlag som kan gi etter (myk asfalt, plen, grus) er farlig å bruke slike ramper på, og blir uansett skadet av dem.
  • Sveiseskjøtene er muligens bra nok..."muligens" er ikke gøy når du ligger under bilen og rampene er noen år gamle.

Dette er alle faktorer som jeg selv har erfart, det er ikke spekulasjoner. Det er også derfor jeg har tatt i bruk Race Ramps for å bruke på Corvetten og 7'ern min i stedet, og har begynt å importere disse. De koster mer, men tilbyr naturligvis en helt annen allsidighet, opplevelse og trygghet.

 

Litt selvreklame er vel lov: http://raceramps.no

:-)

Hilsen Tord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har senket bil er jo ikke oppkjøringsrampene sin feil :p QUOTE]

 

Har aldri sett noen sitte og forsvare et biltema produkt på denne måten. Kan heller ikke forstå hvorfor hehe

 

Spiller det noen rolle? Noen bruker de og andre ikke. Personlig så er bilen min for lav mens med gamle bilen min gikk det greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen senket/lav, så er det IKKE bukkene's feil. Er underlaget glatt/ingen motstand, så er det heller ikke bukkenes feil. Skal du opp med en lav bil, bygger du på rampen utover langs veien, så du får en lengre/jevnere vei opp på rampen.

 

Min R32 banebil er så lav at jeg må ha paller med ramper opp på dit, for å få under en RACE jekk.. Jeg klager ikke over jekken av den grunn!

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har senket bil er jo ikke oppkjøringsrampene sin feil :p QUOTE]

 

Har aldri sett noen sitte og forsvare et biltema produkt på denne måten. Kan heller ikke forstå hvorfor hehe

 

Spiller det noen rolle? Noen bruker de og andre ikke. Personlig så er bilen min for lav mens med gamle bilen min gikk det greit

 

Jeg direkte forsvarer ikke produktet, jeg kommer med egen erfaring slik som alle andre jeg har lest angående disse rampene. Alle andre jeg hadde lest hadde bare dårlige erfaringer og konkluderte med at de var noe dritt, uansett bil. Jeg kviet meg for å kjøpe dem grunnet dette, men trengte ramper fort, så da ble det de.

 

Overrasket ble jeg da det ikke oppstod noen problemer i det hele tatt. Alle andre hadde jo problemer?

Derfor følte jeg en liten trang til å dele min erfaring som motskriver de andre sine erfaringer jeg hadde lest om, for å få et mer objektivt syn på rampene. De fungerer faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår