Gå til innhold

w123 300 turbo diesel vs bmw e28 2.4


Tor Olav

Anbefalte innlegg

hei, eg har en mercedes w123 300 turbo diesel (sedan, ombyggd med turbo). det er manuell i bilen osv, men problemet at en kompis av meg har bmw e28 2.4 diesel, og eg har store problemer med og holde han. han drar i fra meg lett, og det plager meg ganske mye. han har justert på meir trykk og meir diesel. den drar sykt gått.

 

men eg har ca 120 hk, eg har montert turbo og justert alda skruven å kjører 1.4 i turbo trykk.

men kan noen sei meg hva eg trenger for og ta han?

 

veit ikke hvordan eg skal justere pumpa, ja veit om myna pump men har ikke råa fortiden. SKAL TA HAN.

 

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å stille trykket ned til 0,6-0,7 eller noe slikt, for det er ikke rart om bilen din går dass med det trykket.

 

Sugepumpa har ikke ALDA, men ADA, justering av denne vil ikke gi noen store mengder, skal du gi den noe merkbart må du åpne pumpa.

Så høyt trykk uten noen særlig justering av pumpa vil vel i bestefall gi deg 5 hk, kanskje reduksjon.

 

Orginalt ligger de på 0,85 bar, og har 147 hk, sterkere topp, råder og stempel, samt underspyling, utforminger av stempler, forbrenningskammer og kam er lik, dieselpumpe er like stor, men annerledes satt opp.

 

Så teknisk sett vil du greie samme tall på en sugediesel, men holdbarheten er noe annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar har et godt poeng her. Din motor er ikke org turbo. det vil si at den ikke har underspyling og dermed tåler en go del mindre. det lureste spør du meg er å få tak i en org Turbo Diesel motor den har sterkere komponenter. Disse motorene tåler en go del. min plan er i hvertfall større turbo, forsterka og overhalt dieselpumpe som leverer mer og ikke minst forsterka toppakning!

Du får tenke på en ting Tor Olav: Motoren i den e28'n er en skikkelig drittmotor om den ikke har forsterket topp. Er kjent problem at toppene på disse motorene sprekker lett. SERLIG med hard belastning og herjing. Så trøst deg med det. Det sier bang for han før det gjør det for deg ;) jeg personlig syns det er bedre å ha en bil som går litt dårligere og som holder myyye lengre ;)

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar har et godt poeng her. Din motor er ikke org turbo. det vil si at den ikke har underspyling og dermed tåler en go del mindre. det lureste spør du meg er å få tak i en org Turbo Diesel motor den har sterkere komponenter. Disse motorene tåler en go del. min plan er i hvertfall større turbo, forsterka og overhalt dieselpumpe som leverer mer og ikke minst forsterka toppakning!

Du får tenke på en ting Tor Olav: Motoren i den e28'n er en skikkelig drittmotor om den ikke har forsterket topp. Er kjent problem at toppene på disse motorene sprekker lett. SERLIG med hard belastning og herjing. Så trøst deg med det. Det sier bang for han før det gjør det for deg ;) jeg personlig syns det er bedre å ha en bil som går litt dårligere og som holder myyye lengre ;)

 

 

ja du har et poeng der, men har ikke det vært bedre om eg har kjørt fra han, å har bedre holdbarhet enn han? eg veit at mb motorene tåler juling som f. den turbo motoren eg montere har bare gått 320000 tusen, og bilen har gått 470000 nul stress;) men vil ha mere hk, gi meg en go oppskrift, med bilder og sånt..

 

ps: selger et komplett del skinn(svart) interiør til w123. med midt armle fram og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en MB123, 300td. ikke stasjonsvogn. bilen var orginalt DIESEL så satt i en 300TD. den var bedre eller uten turbo. men ikke mer eller at jeg tokk en golf 2 1,6 75hk uten å justere opp noe. men det holdt for meg:P. lå hvertfall bredt på våt veg:P. nå er det golf 2 GTD som er tingen her. dem flytter seg hvertfall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår