Gå til innhold

Kjøp av fornuftig bil :(

Ranger emnet


lokar1

Anbefalte innlegg

Har vært innom en del morsomme biler i min tid, alt fra seat cupra til alfa romeo gtv. Men, de glade dager er over, studentlivet er ferdig og jeg må begynne å tenke litt på framtiden, med barn, refinansiering, piss og møkk. Det betyr ikke at jeg ønsker meg en dum el-bil eller annet, jeg er mye i fjellet og trenger også god plass til framtidig familieforøkelse. Kravene er derfor som følger:

 

Firehjulstrekk, men med mulighet for lock på 2 hjul for å spare drivstoff

Bakkeklaring

Kollisjonsikkerhet

Under 100.000 kjørte kilometer

Makspris på 300.000

 

Har pekt meg ut et par kandidater som svarer på kravspec, med mine tanker ved siden av:

 

Nissan x-trail (best offroad, mye bil for pengene, ser ut som en boks)

Mitsubishi Outlander (go allround bil, men trenger nest nyeste mod pga safety = høy pris og lite ekstrautstyr)

Honda CR-V (sannsynligvis best på vanlig vei, noe dårligere i terreng, men mye bil for pengene)

Subaru Forester (Kanskje best kombo av offroad/onroad men må ha nyeste modell pga sikkerhet, noe som gir dyr pris og lite ekstrautstyr)

 

Har droppet rav 4 fordi jeg mener nordmenn er så glade i toyota at de overprises kontra hva man faktisk får igjen for det. Men, jeg trenger deres hjelp! Kom med tips, råd, rykter, nybilfeil, egne erfaringer, tips til andre bilmerker med videre.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW x5 utgår med høye kneløft, alt for hissig på bensinbruken og lite praktiske løsninger. Å kjøpe fra forhandler er sikkert en lur ting, det tar jeg med meg, takk.

 

Hadde dog håpet på litt flere tilbakemeldinger med egne erfaringer etc :)

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har en 2004 X-trail med diesel. Ikke mye komfort i den, men i løpet av 4 år har de ikke hatt et eneste problem med denne annet enn at det begynner å komme litt rust på en hjulbue bak. Bilen brukes en del på dårlig veier siden til tilbringer en del tid på hytta, men dette ser den ut til å tåle veldig fint.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår