Gå til innhold

Ulyd fra amerikansk motor

Ranger emnet


Forbrukeren

Anbefalte innlegg

Har en 3,5L Chrysler motor fra 2002, samme og sitter i 300M '98-'04.

Fikk plutselig ulyd i motor når den går uten belastning med turtall over 1800omr.

Lokaliserer lyd til forbrenning venstre vegne, høres ut som den er jevnt over alle 3 sylindrene.

Lyden ligner metaller som slår sammen, men hele motor er av aluminium og er performance.

Under prøvetur i dag ble motor varm. Ingen lekkasje, ingen bobler eller olje i kjølevann og motorolje ren og fin.

Noen dyser har tikkelyd som kan ha vært fra før.

 

Teorien er at venstre camshaft har gått over tann på grunn at strammer til registreringsreima har feil og reima spinner på vannpumpa, den driver den jo.

 

Har begrenset kunnskap med motorer og lurer på om jeg er helt ute å kjøre i min teori.

Chrysler Concorde 3,5L 2002

Dodge Durango 5,7 Hemi 2008

MB Vito 111cdi 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fronten av i dag og så ikke noe galt uten at reima er for glatt til vannpumpe.

Byttet reima, strammer og pumpe for 1000mil siden og kjøpte ikke original deler. Har lest litt på nett og fant at den pumpe jeg brukte er lagd av metall og trenger 2-3 hester mer en den av plast Chrysler leverer. Bør bestille ny pumpe fra Chrysler og se om de er forskjell på overflate på reima jeg har og den Chrysler leverer.

 

En annen teori til lyd er at de kan være brekt rokker arm. Om den flytter på seg kan lyd endres etter som motor øker turtall eller beholder de.

Bør skru litt mer i morgen og se om jeg blir klokere :race

Chrysler Concorde 3,5L 2002

Dodge Durango 5,7 Hemi 2008

MB Vito 111cdi 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår