Gå til innhold

Ranger emnet


fredriksande

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf highline 98' som overskriften sier har jeg problemer med temperaturmåleren min, når jeg starter bilen står det kun: --,--. noen som vet hva dette skyldes og hvordan man eventuelt kan ordne dette?

 

Jeg har også problemer med interiør belysningen min, de fungere kun en gang i blandt. Når alt er i orden fungerer alle lysene, men det er sjelden jeg har lys i bilen. Noen som vet hva dette kan skyldes?

 

Har også problemer med låsen til bagasjeluken. Jeg har fjernstyrtsentrallås som fungerer supert på alle dører, men ikke bagasjerommet. Det går heller ikke ann å låse luken opp på vanlig måte med nøkkel. Istedet for å vri nøkkelen til venstre må jeg vri den helt til høyre og treffe ett punkt der som åpner bagasjeluken. Dette gjør da at jeg alltid må ut av bilen for å åpne bagasjeluken noe som er veldig frustrerende.

 

Setebeltet i midten bak har også "låst" seg den går ikke uttover kun inn. Og nå har den gått helt inn, noen som har erfaring med dette før ?

 

Mvh Fredrik Sande

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp føleren din er nok defekt. Finner den bak fremfangeren din, kjøp ny på møller å bytt.

 

Belysningen høres ut til å være dørsensoren som ikke er helt på gli. Er det kun når du åpner døra eller fungerer det ikke når du skrur på lyset manuelt?

 

Låsen i bakluka er en svakhet, er nok oksidert og stør baki der. Kjøp en ny lås å bytt da den gamle nok er oppbrukt.

 

Mekanismen til beltet finner du under sitteputa bak, ta den ut å smør den opp så skal den nok fungere igjen.

Mulig noen har sølt noe brus etc som har gjort at det ikke er like godt smørt her lengre, da dette beltet normalt blir veldig lite brukt i biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg ordnet tempmåleren. Det var visst bare ett brudd i en ledning.

Når det gjelder interiørlysene så fungere de kun noen ganger og da fungerer de både ved åpning av dør og ved å skrues på manuelt inne i bilen. Når de ikke vil lyse så gjelder dette også når jeg slår de på manuelt.

1998 VW Golf 1.6 Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår