Gå til innhold

Ettertenning på passat 1.6l .. 1997 modell

Ranger emnet


Sonique

Anbefalte innlegg

Sliter med voldsom ettertenning på passaten etter den er kjørt varm.. kan gå i opp til minuttet etter jeg tar tenninga. Må kvele motoren ved å holde gassen i bunn. Hva kan være feil?

 

Har hatt feil på lambda og lmm for en tid tilbake.. men bilen er kjørt gjøvik-kongsberg to ganger etter disse er byttet, og da ikke akkurat daukjørt. Så skulle ikke tro at soting av stempler er problemet. Pluggene ser også greie ut.

Hyundai Forum Norge: www.hyundaiforumnorge.com

 

97 Hyundai RD Coupe 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har innsprøytningsmotor går jeg ut ifra, og når tenningen slås av skal det normalt ikke kommer bensin fra dysene. Uasnsett, om disse hadde lekket litt så skal det ikke antennes av en tennplugg uten gnist. Defor må f.eks. pluggene dine være alt for varme pga. feil gradetall på de, feil tenningstidspunkt eller motor får alt for mager blanding. Er pluggene dine hvite av farge?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite plugger tyder på mye varme, gjerne med glasering på isolasjonen. Pluggene skal normalt være kakaofarget på isolasjonen.

På din bil er mest sannsynlig tenningstidspunktet selvjusterende, da med referanse fra kamakselsensor. Om bilen ettertenner og pluggene dine er hvite så vil jeg først mistenke for mager blanding grunnet feil på temp-giver(e), lambda eller for lavt bensintrykk til fuelrailen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvite plugger tyder på mye varme, gjerne med glasering på isolasjonen. Pluggene skal normalt være kakaofarget på isolasjonen.

På din bil er mest sannsynlig tenningstidspunktet selvjusterende, da med referanse fra kamakselsensor. Om bilen ettertenner og pluggene dine er hvite så vil jeg først mistenke for mager blanding grunnet feil på temp-giver(e), lambda eller for lavt bensintrykk til fuelrailen.

 

Hadde feilstrøm på lambda så den er byttet.. samme med lmm

 

Har prøvd å bytte plugger nå, hjalp i ca en dag.. Men kan være med på teorien om temp giver, for nå som det har blitt kaldt i været er den ikke akkurat startvillig, og feiltenner og og hoster helt til den blir varm, noe som tyder på feil blandingsforhold under kaldstart?

 

Får forøvrig ingen feilkode på temp givere, men trenger kanskje ikke få det.. Er det flere temp givere, og hvem er i såfall sannsynligvis synderen?

 

Takker på forhånd for alle konstruktive svar, må få fikset dette da bilen skal selges.. !

Hyundai Forum Norge: www.hyundaiforumnorge.com

 

97 Hyundai RD Coupe 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår